رئیس کل دادگستری گلستان در نشست فصلی شورای عالی قوه قضاییه خبر داد:

نشست فصلی شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها امروز برگزار شد .

آزادی 415 زندانی با اجرای طرح پایش و کمک خیرین / صدور سند برای 930 هزار هکتار از مراتع و اراضی دولتی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛  رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز بخشی از عملکرد دادگستری استان را تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست به زندگی مسالمت آمیز  اقوام و مذاهب مختلف در استان اشاره کرد و گفت: ما در استان از این فرصت وحدت و همدلی برای حل و فصل دعاوی و اختلافات استفاده کردیم  که یکی از نتایج آن  امسال  هدیه زندگی دوباره به 17 محکوم به قصاص با پادرمیانی علمای شیعه و سنی و اعضای شورای حل اختلاف بود .

هادی هاشمیان افزود: امسال 72 درصد دعاوی که به علت جنبه خصوصی از دادسراها به شعب صلحی شورای حل اختلاف ارجاع شد ، مصالحه شد که یکی از نتایج خوب آن کاهش ورودی  5 هزار فقره پرونده به دادسراهای استان است..

هادی هاشمیان، کاهش جمعیت کیفری را یکی دیگر از دستاوردهای امسال دادگستری استان عنوان کرد و گفت: در کنار نظارت بر زندان ها و برقراری دادرسی الکترونیک در همه حوزههای قضایی با اجرای طرح پایش زندانیان در چند ماهه اخیر 205 نفر آزاد شدند .

وی افزود: همچنین امسال 210 نفر هم با کمک خیرین و ستاد دیه طعم آزادی را چشیدند.

رئیس کل دادگستری گلستان  از راه اندازی سامانه پیامکی برای ارتباط بی واسطه مردم با مسئولان قضایی استان خبر داد و گفت: در کنار نظارت های مرسوم ،  سامانه پیامکی برای نظارت مردم  بر دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی که امور عمومی انجام می دهند در دادگستری استان راه اندازی شد که نتیجه آن تشکیل چندین پرونده تخلف  در حوزه فساد اداری بود .

 هادی هاشمیان ، به تشکیل کارگروه عدل و آزادی های مشروع در دادگستری استان در راستای سند تحول قضایی هم اشاره کرد و گفت: در این کارگروه منتظر شکایت مردم و دستگاه ها نمی مانیم و در اموری که منافع جامعه را تهدید می کند راسا ورود و اقدام می کنیم.

هاشمیان از تلاش های اداره ثبت اسناد و املاک استان هم گفت و افزود: به منظور پیشگیری از زمین خواری و دست اندازی به انفال با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال، سند  902 هزار هکتار  از مراتع و 28 هزار هکتار از اراضی دولتی استان امسال صادر شد .

وی در ادامه سخنان خود به موفقیت های چشمگیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هم در ادامه سخنان خود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری دادگستری استان و مجموعه ای از مسئولان دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ، گره کور 20 ساله پتروشیمی استان در حال بازشدن است و به زودی دستگاه قضایی خبرهای خوبی برای 90 هزار عضو این شرکت  اعلام خواهد کرد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار