فرمانده سپاه نینوا گلستان:

فرمانده سپاه نینوا گفت: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی در گلستان، تاکنون ۱۶ هزار و ۳ نفر مشکوک به کرونا، به قرنطینه خانگی ارجاع شدند.

در طرح شهید سلیمانی، ۱۶ هزار نفر به قرنطینه خانگی ارجاع شدند

فرمانده سپاه نینوا گفت: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی در گلستان، تاکنون ۱۶ هزار و ۳ نفر مشکوک به کرونا، به قرنطینه خانگی ارجاع شدند.

سردار ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا در گفتگو با خبرنگاران گفت:حدود ۷۰ روز است طرح شهید سلیمانی در استان به اجرا در آمده و هدف از اجرای این طرح که مزین به نام نامی سیدالشهدای مقاومت است، کنترل، مدیریت جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال است.

او با بیان اینکه ۳۷۳ گروه رصد و شناسایی در این طرح فعالیت می‌کنند افزود: از ابتدای طرح تاکنون ۵۰۵ هزار و ۵۳۰ خانوار در استان در قالب یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۴۱ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

فرمانده سپاه نینوا گفت: ۹۷۰ پایگاه سلامت در این طرح فعال است که در این پایگاه‌ها، ۴۲ پزشک، ۴۲ پرستار، ۵ هزار و ۷۶۱ بهورز، ۳ هزار و ۴۹۷ بسیجی، خدمات رسانی می‌کنند.

سردار ملک شاهکوهی افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون، از ۷ هزار و ۵۳۴ نفر تست کرونا گرفته شد که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۳ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا به قرنطینه خانگی ارجاع شدند.

او گفت: طی این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد شوینده و ضد عفونی کننده و ۲۲۰ هزار عدد ماسک بین افرادی که تست دادند توزیع شد.

این مقام مسئول گفت: در طرح شهید سلیمانی، تاکنون ۷۹ هزار و ۴۴۱ خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی نیز ارائه شد.

او در مورد اهداف دیگر این طرح گفت: کاهش بستری، کاهش مرگ و میر، پوشش حمایتی از اقشاری که در خطر این ویروس هستند، کم کردن حجم کار کادر درمان و تعیین و اعلام محدودیت‌های هوشمند از دیگر اهداف این طرح است.

فرمانده سپاه نینوا افزود: این طرح ۶ ماهه است، اما مبارزه با ویروس تا پایان کار ادامه دارد و پشتیبانی از کادر درمان را تا آخرین لحظه ادامه می‌دهیم

او افزود:در بخشی از طرح، اگر کسی علائمی از بیماری داشت می‌تواند با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرد و بسیجیان آموزش دیده راهنمایی‌های اولیه را برای قرنطینه به فرد خواهند کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار