«بیماری مرا نکشت و هر روز حالم بهتر می شود و حالا حس خوبی دارم». «گرگ فودی» ۶۵ ساله که در مسیر بهبودی قرار دارد، عزمش را جزم کرده تا به شکرانه سلامتی اش از هر راهی که می تواند به بیماران دیگر کمک کند.

امن ترین مکان برای درمان کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ همه چیز از یک ماه قبل شروع شد. تب و لرز«گرگ» را زمینگیر کرده بود. دمای بدنش هر لحظه بالاتر می رفت و ظرف چند ساعت بدنش مثل کوره داغ شده بود. همسرش چند باری از طریق نرم افزارهای بهداشتی و در نهایت در تماس با پزشک خانوادگی دستورات لازم را گرفت و با تشخیص آنفلوانزا در خانه قرنطینه شد و درمان را شروع کرد. روزهای اول بیماری هیچ چیز تب و لرز او را تسکین نمی داد و انگار هر لحظه بیماری بر بدن او غلبه بیشتری می کرد: «مطمئن بودم موضوع خیلی جدی تر از یک آنفلوانزا است. مشکوک به کرونا بودم و حتی این موضوع را با دکترم هم درمیان گذاشتم اما او با تأکید بر اینکه محیط بیمارستان و درمانگاه ها آلوده هستند، از من خواست درمانم را در خانه ادامه بدهم.»

«گرگ» با نسخه ای که دکتر برایش تجویز کرده بود از تب و لرز رها شد اما خارش و درد و بی حالی شدید بر او غلبه کرد و نمی توانست بیشتر از چند قدم بردارد: «باورم نمی شد حتی کارهای ساده مثل راه رفتن، نشستن و ... برایم غیرممکن شده بود. روزی 20 ساعت می خوابیدم. گرچه ساعات زیادی بود اما همین که درد و خارش را حس نمی کردم برایم خوب بود. راستش انگار مغزم هیچ دستوری نمی داد و نمی توانستم روی هیچ چیز حتی پیش افتاده ترین کارها تمرکز کنم.»

کاهش وزن شدید این مرد امریکایی سبب شد پزشک خانوادگی اش نیز به ابتلای او به کرونا مشکوک شده و او را برای تست بفرستد: «قرار بود یک روزه جواب بدهند اما 12 روز طول کشید و نتیجه مثبت بود. من از این روند عصبانی بودم و وقتی شنیدم خیلی ها حتی اجازه تست هم ندارند اعصابم بیشتر به هم ریخت. البته هر روز وضعیتم هر روز بهتر می شود. راستش نمی دانم کی و کجا مبتلا شده ام. شک ام به میهمانی آخر هفته با دوستانم است چون یکی دیگر از میهمانان نیز همین وضعیت را پیدا کرده بود. اما به هر حال خوش شانس بودم که از این شرایط جان سالم به در بردم و حالا می خواهم با اهدای پلاسمای خونم و اشتراک گذاشتن تجربیاتم به بیماران دیگر کمک کنم.»

مرکز درمانی «مونت سینای» در نیویورک که روزانه شمار زیادی از مبتلایان را پذیرش می کند، ازهمه بهبودیافتگان درخواست کرده است با اهدای پلاسمای خونشان به بهبود بیماران دیگر کمک کنند. این روش درمانی در چین مؤثر بوده و بسیاری از بیماران را از مرگ حتمی نجات داده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار