رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و کاستن از دفعات خروج هم استانی ها از خانه ،بخشی از خدمات قضایی ، اینترنتی ارائه می شود .

پیگیری های قضایی از خانه" تمهیدات دادگستری گلستان در روزهای کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ رئیس کل دادگستری گلستان گفت:  بیشترین مراجعه مردم به محاکم برای پیگیری پرونده هاست درحالیکه افراد می توانند به جای مراجعه حضوری ،  به نشانی adliran.ir  مراجعه و  با کد 16 رقمی که هنگام ثبت دادخواست و شکایت به آنان داده شده ، روند رسیدگی به پرونده خود را دنبال کنند .

هادی هاشمیان افزود:  کسانی  هم که نام کاربری یا شماره پرونده را فراموش کرده اند می توانند تماس بگیرند که البته شماره تماس همه دادگستری ها ، دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان نیز در تارنمای دادگستری گلستان به نشانی  dadgostari-gs.ir در دسترس است.

هاشمیان ادامه داد: برای کاستن از شلوغی و معطلی کمتر مردم در واحدهای اجرای احکام  کیفری و مدنی و واحدهای اجرای احکام شوراهای های حل اختلاف نیز ، سامانه نوبت دهی راه اندازی شده است تا افراد قبل از  حضور  در شعبه با مراجعه به نشانی اینترنتی  adliran.ir نوبت بگیرند و بر اساس ساعتی که به آنان اعلام می شود به واحد اجرای احکام مراجعه کنند تا خطر انتقال کرونا کمتر شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:  33 دفتر خدمات الکترونیک قضایی هم در همه شهرهای استان  از 8 صبح تا 3 عصر فعال است و بیش از 70 خدمت قضایی را به مردم ارائه می کند . برای جلوگیری از شلوغی در این دفاتر نیز افراد می توانند پیش از مراجعه  از طریق تارنمای adliran.ir نوبت بگیرند .

هاشمیان افزود: همه خدمات الکترونیکی در درگاه adliran.ir از طریق اپلیکیشن عدالت همراه  در گوشی های موبایل نیز در دسترس است  و این برنامه در همه گوشی ها قابل دانلود ،  نصب و استفاده است .

وی گفت: البته شرط بهره مندی از خدمات اینترنتی قضایی ،   داشتن حساب ثناست که عضویت در آن به راحتی و از طریق مراجعه به نشانی https://sana.adliran.ir/Sana/Index#/Main امکان پذیر است .

وی ادامه داد:  شماره تلفن 129 هم در طول شبانه روز ، پاسخگوی پرسش های حقوقی و قضایی مردم است و افراد می توانند از مشاوره حقوقی رایگان بهره مند شوند .

وی از مردم خواست:  برای کمک به کادر درمان و حفظ جان خانواده های خود جز  برای ضرورت خارج نشوند و کارهای قضایی و پیگیری پرونده های خود را اینترنتی انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار