معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان از حذف تدریجی دفترچه های درمانی بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت در استان خبرداد.

حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت در گلستان آغازشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی صحرایی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: الکترونیکی شدن بیمه سلامت از اهداف این نهاد بوده و در این راستا اقداماتی انجام شد که از جمله آن تبادل اسناد بستری بین بیمارستان های طرف قرارداد با بیمه سلامت است.

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان گفت: در ادامه تبادل الکترونیک، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان شروع شد و هم اکنون دسترسی نسخه الکترونیک برای تمام پزشکان طرف قرارداد بخش دولتی فراهم شده است.

صحرایی بیان کرد: همزمان کاهش کاربرد دفترچه ها را هم اجرایی کرده و در این راستا مقرر شد که از ابتدای اردیبهشت ماه حذف تدریجی دفترچه‌ها در صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز شود و چاپ این دفترچه متوقف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صندوق روستایی حذف تدریجی دفترچه از ابتدای خرداد آغاز و در صندوق کارمندی سایر اقشار و بیمه ایرانیان هم از ابتدای تیر ماه شروع می شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان اظهار کرد: به بیمه شده یک کارت (صفحه اول دفترچه) با هویت چاپ شده فرد، ارائه خواهد شد که می‌تواند آن را از دفاتر پیشخوان تهیه کنند لذا فرد بیمه شده با ارائه کارت ملی به پزشک مراجعه کرده و پزشک در پنل نسخه نویسی برای وی دستورات لازم را تجویز کند.

صحرایی گفت اگر به هر دلیلی سامانه قطع بود پزشک می تواند در سربرگ مطب خود دارو تجویز کرده و آن را به عنوان اسناد الکترونیک قبول می کنیم.

وی تاکید کرد به دنبال این هستیم که خدماتی را که قبلاً به بیماران ارائه می‌کردیم با کیفیت بیشتر عرضه کنیم.

صحرایی عنوان کرد: اگر اینترنت فراهم نبود پزشک می‌تواند با گرفتن کد الکترونیکی مشخصات بیمه‌ای فرد بیمار را مشاهده کند.

وی همچنین از نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان های دولتی طرف قرارداد خبر داد و گفت: به این منظور چهار ماه به این مراکز مهلت داده شده تا زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

صحرایی گفت: به طور متوسط ماهیانه بین چهار الی پنج میلیارد تومان سند الکترونیکی توسط پزشکان، داروخانه ها و پاراکلینیک ها صادر شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار