مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: تاکنون از ۶۵۵ مطب پزشکان طرف قرارداد ۳۹۳ مطب که ۸۶ درصد مطلب ها را شامل می شود، صورتحساب خود را به صورت الکترونیکی به اداره کل بیمه سلامت ارسال کرده‌اند.

ارسال صورتحساب ۸۶ درصد از مطب ها به صورت الکترونیکی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گلستان؛ «مهراد کمانگری» امروز چهارشنبه (30 مهرماه) در نشست خبری به مناسب آغاز هفته بیمه سلامت با اشاره به طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی اظهارکرد: این طرح از سال ۹۸ و به صورت پایلوت در گلستان و در تعدادی از مطب های طرف قرارداد اجرایی شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای امسال در تمامی مطب ها و مراکز طرف قرارداد در بخش خصوصی اجرایی شد، افزود: 86 درصد از مطب ها صورتحساب خود را به صورت الکترونیکی ارسال کرده اند.

 

وی آمار نسخه های الکترونیکی که توسط پزشکان ایجاد شده را ۲۴۲ هزار و ۳۶۲ نسخه اعلام کرد و گفت: این آمار مربوط به ابتدای شروع طرح تا پایان شهریورماه می شود.

 

کمانگری با اشاره به فعالیت ۲۸۰ مرکز طرف قرارداد از جمله داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری، افزود: این تعداد تاکنون ۲۳۵ مرکز صورتحساب بیمه خود را به صورت الکترونیکی ارسال کرده اند.

 

وی با بیان اینکه این مراکز ۱۱۵ هزار و ۴۹۰ نسخه الکترونیکی ارسال کرده اند، تصریح کرد: تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ نسخه نویسی الکترونیک باید در ۸۰ درصد مطلب های طرف قرارداد و نسخه پیچی الکترونیک در 100 درصد مراکز طرف قرارداد محقق شود.

 

طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری و بستری موقت در بیمارستان های دولتی دانشگاهی از دیگر مواردی بود که «کمانگری» به آن اشاره کرد و گفت: تاکنون 106 هزارو 693 پرونده بیمارستانی به صورت الکترونیک توسط ۱۶ بیمارستان دولتی دانشگاهی به اداره کل بیمه استان ارسال شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه این طرح از ابتدای شهریور ۹۹ شروع شده، گفت: اجرای این طرح در هفت بیمارستان طرف قرارداد بخش خصوصی استان کلید خورده و تعداد هزار و ۴۴ پرونده به صورت الکترونیک ارسال شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار