رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور از اجرای طرح حقوق یار انقلابی در 4 هزار حوزه مقاومت بسیج کشور تا پایان امسال خبر داد.

اجرای طرح " حقوق یار " در 4 هزار  حوزه مقاومت بسیج کشور امسال

به گزارش گلستان ۲۴؛ سهرابی انبارکی  این خبر را در حضور حقوقدانان بسیجی گلستان اعلام کرد و گفت: در گام نخست اجرای طرح حقوق یار انقلابی ، امسال 4 هزار حقوقدان بسیجی برای حل مشکلات حقوقی مردم  در حوزه های مقاومت بسیج شهرها ، روستاها و محلات مستقر می شوند .

انبارکی افزود: در گام دوم اجرای این طرح ، حقودانان بسیجی در 50 هزار پایگاه مقاومت بسیج طی سالهای 1401 و 1402 مستقر می شوند تا به مردم  مسائل حقوقی را آموزش دهند و پاسخگوی پرسش های حقوقی و قضایی آنان باشند .

وی از آغاز اجرای طرحی برای کمک به تحقق سند تحول قضایی  هم خبر داد و گفت: در قالب این طرح با محوریت بسیج ، بسیج به عنوان نیروی محرکه و هم افزا برای احقاق حقوق عامه به کمک دادستان ها می ایند .

وی ادامه داد: راه اندازی شبکه گسترده ای از بسیجیان برای مبارزه با فساد یکی دیگر از محورهاییست که بسیج برای تحقق سند تحول قضایی به کمک قوه قضاییه می اید .

انبارکی ، باز اجتماعی کردن زندانیان را یکی دیگر از اقدامات سازمان بسیج حقوقدانان عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح پارسال 5 هزار زندانی جرایم غیر عمد و جرایم عمد سبک شناسایی و با کمک خیران آزاد شدند .

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در بخش دیگیر از سخنان خود به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و گفت: چشم دشمنان به این انتخابات است و همه باید از همه ظرفیت خود برای حضور پرشور مردم پای صندوق های رای استفاده کنند .

 رئیس کل دادگستری گلستان که ریاست سازمان بسیج حقوقدانان استان را هم برعهده دارد در این جلسه  گفت: امسال و پارسال در مجموع با مشارکت بسیج ، ستاد دیه ، خیران و اداره کل زندان های استان در مجموع 232 نفر از زندان آزاد شدند .

هادی هاشمیان  افزود: بیسیج حقوقدانان ظرفیت خوبی برای کمک به دسترسی اسان و ارزان مردم به متخصین حوزه حقوق است تا با مشورت با خبرگان این بخش ، کمتر گرفتار شوند .

نشست بصیرتی بسیج حقودانان امروز با حضور اعضای بسیج حقوقدانان استان در دادگستری کل برگزار شد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار