کابینه دولت سیزدهم بجز وزیر آموزش و پرورش مشخص گردیده و آنان در حال تغییر از سیاست ها تا روش ها به سوی جهادی شدن در وزارتخانه و سازمانهای زیر مجموعه خود هستند ‌.

استاندار نماد رئیس جمهور در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجتبی لشکربلوکی کارشناس ارشد مسائل سیاسی، طی یادداشتی نوشت: پس از وزرای دولت مهمترین مسئولیت را استانداران به عهده دارند چرا که آنان نماینده عالی دولت در استان و به نوعی رئیس دولت در سطح استان می باشند و عملکرد آنها تأثیر زیادی بر افکار عمومی مردم آن دیار از نوع فعالیت دولت حاکم دارد .

وزارت کشور متولی انتخاب و نظارت بر عملکرد استانداران می باشد و چون نمایند عالی دولت در استان است باید تاییدیه وی در هیئت دولت و رأی دهی اکثریت کابینه به او صورت پذیرد .

بسیاری از استان های قوی و پیشرفته کشور ، استاندار غیر بومی را نمی پذیرند اما در استان های کوچک و محروم این مهم گاهاً با دلیل هایی توجیه می شود که استاندار باید غیر بومی شود !

استانداران غیر بومی تا حدود زیادی وام دار و دارای رودربایستی با احزاب و کانون های قدرت در استان نمی باشد اما استاندار بومی از دل همین استان و مردمانش بیرون آمده ، دلسوزتر است ، با نقاط مثبت و منفی استان آشناست ، ظرفیت هر یک از بخشها را می داند ، آشنا به فرهنگ قومیتی آن دیار است ، عموم مسئولیت های پیشینش در این استان و دستگاه های اجرایی و حکومتی آن بوده است ، با افراد انقلابی ، لابی گران ، موج سواران ، نخبگان حوزه های مختلف و ... آشناست ، ذهنیت عملی از نقشه و مردم استان دارد و ...

اما نکته ای که باید لحاظ گردد که وزارت کشور و شخص رئیس جمهور محترم به آن واقف هستند ، بکارگیری شخصی ، قوی ، مدیر و مدبر ، انقلابی و کاریزماتیک است که بتواند همه دستگاه‌های اجرایی را برای خدمت شبانه روزی برای مردم به خط کند ، تعامل سازنده با دیگر دستگاه‌های استان داشته باشد ، از فرصت مرزی بودن گلستان و تبادلات تجاری آن بهترین بهره را برد و سهم خواهی به افراد و گروه های مختلف در استان نکند تا تمام تمرکزش برای حل مشکلات استان بر مبنای شایسته سالاری و تشکیل خواسته مقام معظم رهبری ( تشکیل دولت جوان حزب اللهی) در استان باشد .

 لذا شایسته است همه جریانات سیاسی ، احزاب و گروه‌های سیاسی ، افراد ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان ، کانون های قدرت و ... اختیار انتخاب این مسؤلیت مهم را به وزارت کشور سپرده و با جنگ های نرم قدرت در استان ، زمینه انتصاب گزینه درجه دو و سه یا افرادی غیر بومی و غیر آشنا به مسائل استان برای جایگاه خطیر مسؤل استانداری نگردند .

و صد البته این نیز خود یک معیار ولایی و انقلابی بودن این عزیزان در عمل نیز می باشد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار