رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سال گذشته هفت نفر به علت حضور در مناطق آتش‌سوزی مناطق مختلف کشور جان خود را از دست دادند .

سال گذشته هفت نفر در آتش‌سوزی مناطق مختلف جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مسعود منصور با بیان این مطلب اظهار کرد: با وجود سخت گذر بودن محدوده متاثر از آتش، نیروهای مردمی و به خصوص افراد بومی برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی کردند اما از آنجایی که جان افراد برای ما اهمیت زیادی دارد از اعزام آن ها به نقاط سخت گذر خودداری کردیم.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سال گذشته هفت نفر به علت حضور در مناطق آتش‌سوزی مناطق مختلف کشور جان خود را از دست دادند و از امسال نیز چهار عضو یک خانواده در استان فارس که برای کمک به مهار آتش به مناطق درگیر رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: آنچه امروز بیشتر از هر چیز دیگر در مناطق آتش سوزی گلستان مورد نیاز است، تانکرهای آبرسان است و با اضافه کردن ۱۵۰ نیرو از صبح امروز، تعداد نیروهای حاضر در منطقه به ۳۵۰ نفر رسید.

وی افزود:در چند نقطه حفاظت شده جهان‌نما و درازنو سرعت باد به ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر رسیده و وزش شدید، خاموش کامل آتش را با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به سخت گذر بودن منطقه، نقش عوامل انسانی در مهار آتش کم‌رنگ است و برای مهار کامل آن به استفاده از بالگرد نیاز است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به آتش‌زا بودن مناطق جنگلی گلستان، نیاز است تا حداقل یک بالگرد به این استان اختصاص داده شود و حداقل تا پایان پاییز در منطقه حضور داشته باشد.

منصور اضافه کرد: عامل آتش سوزی ۹۵ درصد مناطق جنگلی و عرصه‌های منابع طبیعی عوامل انسانی است و تاکنون در کشور ۳۰ نفر به عنوان عوامل آتش‌سوزی عمدی در مناطق مختلف کشور شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار