بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه ویرجینیا انجام شد ، باب اسفنجی روی حفظ حافظه کودکان تاثیر می‌گذارد و آمادگی آنها برای یادگیری را تا حدودی مختل می‌کند !

تأثیر باب اسفنجی بر حافظه کودکان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجتبی لشکربلوکی کارشناس و مدرس سواد رسانه طی یادداشتی نوشت: بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه ویرجینیا انجام شد ، باب اسفنجی روی حفظ حافظه کودکان تاثیر می‌گذارد و آمادگی آنها برای یادگیری را تا حدودی مختل می‌کند ! 

این مطالعه روی کودکان ۴ ساله‌ انجام شد.

 گروه اول کودکان ۴ ساله که مشغول نقاشی کردن بودند انجام شد و مشخص شد که آنان مشکل خاصی نداشتند .

گروه اول کودکان ۴ ساله که بلافاصله پس از ۹ دقیقه تماشای انیمیشن باب اسفنجی ، بررسی شد ، در آزمایش‌های مختلف خود اختلال قابل توجهی نشان دادند!

 لازم به توضیح است که برخی از انیمیشن هایی که ما برای سرگرمی کودکان خود تهیه می کنم ، زیرمتن هایی دارد که جز کارشناسان سواد رسانه ، افراد عادی به آن پی نمی برند و غافل از تخریب ذهنی و روانی آنها بر فرزندانمان هستیم ، گاهی حتی آنان را به ملحد شدن هدایت می کند ، یا آنان را خیلی پرخاشگر کرده و یا رفتارهای غیر اخلاقی از آنان سر می زند !

در انیمیشن باب اسفنجی که علاوه بر تمام کودکان ، عموم والدین نیز به تماشای آن پرداختند ، نمادی از هفت گناه را ترسیم می کند :

باب اسفنجی = گناه شهوت

اختاپوس = گناه خشم

خرچنگ = گناه حرص و طمع

حلزون = گناه شکم پرستی

پلانگتون = گناه حسادت

پاتریک = گناه تنبلی

سنجاب = گناه تکبر و خودشیفتگی

بعضی از انیمیشن های ساخته شده در برخی کشورهای آسیای شرقی نیز بجای دوگانه واقعی حق و باطل به دوگانه ها جعلی مطابق با آموزه‌های یین و یانگ اشاره دارد همچون انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار