محدودیت های ترافیکی عید فطر، برگزاری کنسرت موسیقی شهریور در گرگان، اظهارات بانوی مسلمان شده آمریکایی، نشست علمی اقتصادی توانمندسازی بانوان، پوشش بیمه ای یک میلیون و 350 هزار نفری بیمه سلامت، آغاز ثبت نام آزمون تأسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا، کمک 570 میلیون ریالی خیرین به حساب 100 امام و توزیع 70 سبد کالایی بین روزه داران نیازمند از عناوین خبری روز شنبه ایرنا مرکز گلستان است.

مرور عناوین مختلف خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24، مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی محدودیت های ترافیکی ایام عید فطر امسال را اعلام کرد.


بر اساس اعلام این مرکز در محور بجنورد - چمن بید - جنگل گلستان - گرگان - گلوگاه و برعکس تردد انواع کامیون و تریلر به جز حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا 24 روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه 25 تا 28 تیر ماه در محورهای فوق ممنوع است.



***

کنسرت تهمورث پورناظری آهنگساز و نوازنده قرار است شهریور ماه علاوه بر تهران در شهرهایی چون گرگان، گنبدکاووس، رشت، کرمانشاه، شیراز و تبریز به روی صحنه رود.

این آهنگساز و نوازنده رویکردی متفاوت از کنسرت های معمول برای این اجرا در نظر گرفته است. 

در این برنامه تینا جامه گرمی با نواختن (ویولون و پیانو)، نگار نوراد (ویولونسل)، آتنا اشتیاقی (ویولونسل و کنترباس)، حسین رضایی نیا (سازهای کوبه ای) و آرین کشیشی (کنترباس و گیتاربیس)، تهمورس پورناظری را همراهی خواهند کرد. 

او خود در این کنسرت تار، سه تار و تنبور و برای نخستین بار دوتار می نوازد؛ او موسیقی این برنامه را با نگاهی آزاد از ترکیب آهنگسازی و بداهه نوازی تدوین کرده است.



***

بانوی مسلمان شده آمریکایی گفت: حمایت آمریکا از اسرائیل را تائید نمی کنم و بلکه با این مسئله به شدت مخالف هستم.

'آنی ماسکدا' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه راه پیمایی روز قدس در گرگان اظهار کرد: همیشه اعتقاد داشته و دارم که فلسطینی ها صاحبان اصلی کشور خود هستند و باید به منازل و خانه های خود برگردند. 

وی در باره راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران به خصوص در گرگان گفت: به نظر من این حضور مردم ایران هر سال بهتر از سال قبل می شود. 

ماسکدا یادآور شد: هر سال دولت و مردم از مسئله فلسطین حمایت قاطع می کنند و این حمایت امسال از سوی دولتمردان به شکلی ویژه تر صورت گرفته و همین مسئله باعث شد تا شاهد حضور باشور و شعف مردم بابصیرت در این راهپیمایی باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل در درجه اول بزرگترین تروریست جهان است و این رژیم از ابتدای شکل گیری خود تاکنون جنایات بیشماری را انجام داده و من برای دفاع از ایدئولوژی ایران که جنایات صهیونیسم را محکوم می کند برای دفاع از حقوق مردم بی دفاع غزه به میدان می آیم. 

وی تصریح کرد: از این که مردم نسبت به یک زن آمریکایی مسلمان شده، احساسات خوبی نشان می دهند بسیار خوشحال هستم و همه چیز در گرگان برای من بسیار فوق العاده، خوب و زیباست و تاکید می کنم که مردم ایران ذهن های باز، آگاه و هوشیاری دارند. 

گفتنی است ماسکدا اسم خود را به 'نسرین حمزه ای' تغییر داده است.



*** 

دومین نشست علمی اقتصادی توانمندسازی بانوان در عرصه اقتصاد در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان برگزار شد. 

حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این نشست گفت: حداقل نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند که متاسفانه به دلایل مختلف کمتر در فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... نقش آفرینی می کنند و لازم است مسئولان با برنامه ریزی مناسب از توان بانوان کارآفرین بیش از این استفاده نمایند. 

وی افزود: برای این که بتوانیم بیش از این از توان بانوان تحصیلکرده و متخصص در تمامی بخش ها استفاده کنیم لازم است توانمندی بانوان کارآفرین جامعه را بالا ببریم. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه و همایش بین المللی 'نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار' با تاکید بر کارآفرینی و اشتغال گفت : این نمایشگاه و همایش از 24 شهریور به مدت چهار روز در تهران برگزار می شود و امیدواریم بانوان کارآفرین استان مشارکت خوبی در این برنامه داشته باشند. 

وی همچنین به حمایت های سازمان از بانوان کارآفرین اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای بانوان در هیچ عرصه ای نداریم حتی بخش معدن که با سختی های ویژه خود همراه است ما حاضریم برای توانمندسازی بانوان هزینه کنیم تا حضور ایشان در عرصه های مختلف به ویژه بخش صنعت، معدن و تجارت شتاب گیرد. 



***

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: تا کنون یک میلیون و 350 هزار نفر از هم استانی ها تحت پوشش بیمه درمان سلامت قرار گرفته اند. 

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: این تعداد جمعیت بیمه شده در صندوق های بیمه کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر و سلامت همگانی توزیع شده اند. 

وی اضافه کرد: از این تعداد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت، بیمه روستاییان و عشایر و سلامت همگانی که آمار آنان بالغ بر یک میلیون و 150 نفر است به صورت رایگان و بدون پرداخت حق سرانه بیمه درمان، تحت پوشش این سازمان بوده و در صورت بستری در بیمارستان های طرف قرارداد صرفا 6 درصد هزینه بیمارستانی خود را که مورد تعهد سازمان است، پرداخت می کنند.



***

ثبت نام بیستمین آزمون تأسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالای استان گلستان از امروز آغاز شد. 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: زمان برگزاری این آزمون روز جمعه 30 مرداد امسال خواهد بود و کار ثبت نام متقاضیان تأسیس از روز شنبه 20 تیر آغاز و تا ساعت 24 روز جمعه 9 مرداد به مدت 20 روز انجام شده و خاتمه می یابد. 

مهدی میقانی افزود: ثبت نام صرفا با مراجعه به سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و به نشانی : http://transit.ir/pages/incomtext.aspx امکان پذیر بوده و پس از دریافت کد رهگیری خاتمه می یابد. 



***

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از کمک بیش از 570 میلیون ریالی خیرین استان در خرداد سال جاری به حساب 100 حضرت امام خمینی (ره) خبر داد. 

محمدتقی زمانی نژاد گفت: در این ماه خیرین شهرستان های آزادشهر و رامیان با 530 میلیون ریال بیشترین کمک ها را به حساب 100 داشته اند و بعد از آن به ترتیب خیرین شهرستان های بندرترکمن، علی آباد، گرگان، کلاله، گنبدکاووس، مراوه تپه، بندرگز و کردکوی قرار دارند. 



***

کارکنان شرکت گاز استان گلستان در استقبال از طرح حمایت از اکرام، 70 سبد کالایی به ارزش 50 میلیون ریال را بین روزه داران نیازمند توزیع کردند. 



***

شرکت آب و فاضلاب گلستان اعلام کرد: با توجه به گرمای هوا و کاهش آبدهی منابع تأمین و ذخایر آب مخازن ذخیره شهرهای استان، ضروری است شهروندان صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند. 

این شرکت از مشترکین خواست با صرفه جویی 10 تا 15 درصدی در مصرف مانع از قطع آب در ساعاتی از شبانه روز شوند.

برای صرفه جویی رعایت نکات ذیل ضروری است:

- از مصرف آب شهری برای شستشوی خودرو و پارکینگ جدا خودداری شود. 

- هنگام شستشوی ظروف، البسه و استحمام از باز بودن مستمر و بدون دلیل شیر آب جلوگیری گردد. 

- در صورت استفاده از مخزن، باید مراقب سرریز و اتلاف آب هنگام افزایش فشار شبکه بود. 

- کلیه شیرآلات و لوله های داخل منزل که نشت و اتلاف آب دارند مرمت شود. 



***

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با مدیران مراکز جامعه المصطفی و جامعه القرآن در استان به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام تقوی مدیر مرکز جامعه المصطفی گرگان در این دیدار گفت: این مرکز آوازه خوبی در جهان اسلام دارد و امروز هم شانه و حتی جلوتر از بسیاری از مراکز مطرح جهان اسلام پیش می رود.

وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت دانشجو تا 10 هزار نفر از اهداف مرکز جامعه المصطفی در گرگان است که در این بین باید مشکلاتی مثل کمبود خوابگاه و فضاهای آموزشی را برطرف کنیم.

علی اصغر طهماسبی هم در این دیدارها پس از شنیدن درخواست ها و کمبودهای این دو مرکز، قول پیگیری و مساعدت برای حل مشکلات آن ها را داد.



***

سیزدهمین جلسه کارگروه کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان به ریاست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، در باره مشاغل اشغال شده توسط اتباع خارجی، نیازسنجی دستگاه ها به مشاغل جدید و یا حذف مشاغل در اختیار اتباع خارجی مطالبی را ارائه کرد.

مهدی دهرویه، همچنین در باره دریافت خدمات شهری از کلیه اتباع دارای مدارک معتبر بر اساس مصوبه شورای شهرهای گرگان و گنبد تاکید کرد.

وی با اظهار این که در اجرای سیاست برون سپاری خدمات به بخش خصوصی یکی از الزامات، بازرسی و نظارت دقیق بر فعالیت های بخش خصوصی است از اعضاء کارگروه کفالت به عنوان متولیان اصلی امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی خواست در حوزه های کاری مشخصی اقدام به اعزام تیم های بازرسی به دفاتر کفالت نمایند.



***

نشست هم اندیشی با هنرمندان خانه صنایع دستی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان برگزار شد.

در این جلسه مدیر میراث فرهنگی شهرستان گرگان هدف از ایجاد خانه صنایع دستی را حمایت هر چه بیشتر از تولیدات و محصولات صنایع دستی و ایجاد زمینه مناسب برای فروش آن ها اعلام کرد.

یاسر قندهاری گفت: با توجه به قرار گرفتن فروشگاه صنایع دستی جنب خانه صنایع دستی، استفاده بهینه از فضای فروشگاه برای ارائه تولیدات می تواند نقش بسزایی در رفع مشکل فروش محصولات داشته باشد.

وی افزود: ارائه محصولات با کیفیت بالاتر در فروشگاه و پیگیری برای تهیه مواد اولیه مرغوب و با کیفیت و با قیمت مناسب و همچنین رفع مشکلات رفاهی فروشگاه از برنامه های در دست اقدام این اداره است. 

در ادامه هنرمندان خانه صنایع دستی نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.



***

نشست شورای سالمندان و مناسب سازی محیط و مبلمان شهری شهرستان ترکمن برگزار شد. 

معاون فرماندار بندرترکمن گفت: اگر چه اقدامات خوبی در ابعاد مختلف در یکی و دو دهه اخیر برای معلولین انجام شده ولی باز هم نتوانستیم آن گونه که باید شرایط حضور این قشر را در جامعه فراهم کنیم و ضرورت دارد که اقدامات بیشتری از سوی مسئولان انجام شود. 

صادق شیرنگی اظهار کرد: برای احترام به حقوق شهروندی باید مناسب سازی محیط های شهری برای دسترسی آسان و بدون مانع برای تمامی آحاد جامعه به ویژه جانبازان، معلولان و سالمندان به امکانات و تسهیلات عمومی را در رأس کارهای خود قرار دهیم. 



***

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گرگان در اولین جلسه شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان، هدف از این جلسه را تشریح سیاست های کاری و سرعت بخشیدن به فعالیت های این شورا ذکر کرد. 

کاظمی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد توجه به موضوع پدافند غیرعامل و سیاست های دولت تدبیر و امید، گزارشی از عملکرد ستاد پدافند غیرعامل را ارایه نمود. 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گرگان خواستار شناسایی و طبقه بندی تهدیدات احتمالی، تبیین میزان نفوذ و عمق تأثیر آسیب ها برای استمرار فعالیت های ضروری در چرخه خدمات رسانی، اعلام ظرفیت موجود در جلوگیری از آسیب های احتمالی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی دستگاه های اجرایی و برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در شهرستان گرگان شد. 

این نشست با حضور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گلستان و برگزار شد. 



***

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای و مهارتی (طرح توسعه کارآفرینی) ویژه ایثارگران در گرگان خبر داد. 

محمد جهانی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه توانمندسازی شغلی ایثارگران است که با رویکرد حرفه آموزی و خودکفایی و درآمدزایی (در قالب طرح تکاک) در راستای طرح های اقتصادی مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری برای ساماندهی و پیشرفت شغلی ایثارگران برنامه ریزی شده است. 

وی افزود: طرح های اقتصادی در صورتی نتیجه بخش است که بر اساس اصول علمی باشد. 

وی با بیان این که با حمایت از طرح های اقتصادی خواستار نقش آفرینی در اقتصاد کشور هستیم، تصریح کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات، بازاریابی محصولات تولید شده نیز از دیگر عواملی است که استقبال ایثارگران از طرح های اقتصاد مقاومتی را دوچندان می کند. 

وی افزود: کانون فرهنگی شاهد در استان گلستان مرکز ثابتی برای عرضه مستقیم محصولات تولید شده توسط ایثارگران استان خواهد بود. 

در ادامه کارگاه آموزشی مشاوره شغلی گروهی با حضور استادان برگزار شد و در پایان، فرم های نیازسنجی متقاضیان تکمیل و پیش نیاز ثبت نام در کلاس های فنی و حرفه ای و مهارتی انجام شد. 

در این کارگاه آموزشی جمعی از همسران شاهد و فرزندان شاهد با مدرک تحصیلی دیپلم و بیکار حضور داشتند. 



***

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گلستان در دیدار با فرماندار کردکوی با اشاره به آزادسازی سهمیه سوخت گفت: در تمامی جایگاه های استان روند توزیع و مصرف سوخت به صورت روزانه رصد می شود. 

امیر بنی کریمی با اشاره به این که سهمیه سوخت گازوئیل کامیون ها بر اساس کارکردها (پیمایش) در جایگاه های سوخت تخصیص می یابد افزود: بر این اساس نظارت دقیق بر روند توزیع و مصرف سوخت در دیگر بخش ها از جمله کشاورزی و خدمات نیز از ضرورت و اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

مجتبی جمال فرماندار کردکوی نیز با اشاره به حساسیت مدیریت توزیع و مصرف سوخت در کشور، نحوه نظارت بر جایگاه ها و ارائه خدمات و نیز مدیریت توزیع مصرف و سوخت را مثبت ارزیابی کرد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار