برشی از زندگی یک چهره موفق گلستانی؛

چهره موفق سوادآموزی استان گلستان که معلولیت نتواسته اورا از مسیر آموختن منحرف کند و قرار گرفتن در مسیر آموختن و دانایی او را بعد از سوادآموزی، اخذ دیپلم، طی کردن دوره آکادمیک و سابقه 14 ساله در اداره بهزیستی شهرستان رامیان به ریاست این اداره رسانده است.

گفتگو با سواد آموز معلولی که رئیس اداره بهزیستی رامیان شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است. چنین کتابی و چنان آیینی، مسلمانی را که نخواند و ننویسد، سرزنش می کندو این برای هرکس از کودک و پیر و جوان و زن و مرد در هرشرایط جسمی و بدنی واجب است.

سوادآموزی به توفیق فرمان امام خمینی (ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر از روز هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمانهای انقلاب اسلامی در آمد.

alibay

علی بای چهره موفق سوادآموزی استان گلستان است که معلولیت نتواسته اورا از مسیر آموختن منحرف کند و قرار گرفتن در مسیر آموختن و دانایی او را بعد از سوادآموزی، اخذ دیپلم،  طی کردن دوره آکادمیک و سابقه ۱۴ ساله در اداره بهزیستی شهرستان رامیان به ریاست این اداره رسانده است.

اواز کودکی اش برایمان گفت، از فلج اطفال و معلولیت همیشگی که خیلی زود درزندگی به سراغش  آمد.

پاسخ مثبت به پیام امام (ره) و شرکت در کلاس نهضت سوادآموزی

بای می گوید: متولد ۱۳۵۰ هستم و درسن یک سال و نیم به علت بیماری فلج اطفال دچار معلولیت شدم و زمانیکه به سن تحصیل رسیده بودم به علت فقدان وسیله ایاب و ذهاب برای رفتن به مدرسه از تحصیل بازماندم .

سال ۶۵ نقطه عطفی در زندگی این چهره موفق سواد آموزی استان گلستان است، در این سال همت نماینده وقت مجلس یک دستگاه ویلچر دریافت کرد تا راحت تر بتواند به فعالیت اجتماعی بپردازد و ازآن زمان به بعد درکلاس نهضت سوادآموزی شرکت کرده است.

وی انگیزه اصلی خود از شرکت در این کلاس ها را پاسخ مثبت دادن به پیام امام (ره)که همه بی سوادان رابه باسواد شدن دعوت نمودند، عنوان می کند.

پسر عمه شهیدم مشوق اصلی ام بود

بای ادامه می دهد: در آن زمان پسرعمه من که در سال ۱۳۶۶ به درجه شهادت نائل شدند مشوق اصلیم برای شرکت در کلاس نهضت سوادآموزی بوده است ، ایشان پیشنهاد دادند که پرداخت هزینه ایاب ذهاب بنده را ه عهده می گیرند تا وارد نهضت سواد اموزی شوم که در همان سال در کلاس ها شرکت کردم.

او که با سپری کردن کلاس های نهضت سواداموزی ودریافت مدرک پایان دوره ابتدایی که دیگر باسواد شده بود به این میزان بسنده نکردو دوره های راهنمایی و دبیرستان را به پایان رساند ودر سال ۱۳۷۲ دررشته تجربی دیپلم گرفت؛ دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرد و با مدرک لیسانس علوم اجتماعی فارغ التحصیل شد سپس در اداره بهزیستی شهرستان رامیان بعنوان کارشناس مشغول به خدمت شد .

bay.behzist.moa

بای که چند روزی است که از کارشناس امور اجتماعی به ریاست اداره بهزیستی شهرستان رامیان منصوب شده است می گوید: امیدوارم که فرد بی سوادی در جامعه اسلامی ما نباشد وهیچ معلول بی سوادی هم نداشته باشیم .

به گفته کارشناسان باپشتکار و همتی بلندو با سابقه ۱۴ سال کارشناسی اداره بهزیستی واشراف به مسائل افراد تحت پوشش این اداره گزینه ای مناسبی برای این اداره خواهد بود.

IMG 0605

معلولیت محدودیت است نه محرومیت/دریافت بیش از ۶۰ لوح تقدیر

علی بای سواد را نقش مهم و اساسی در نگرش و زندگی  خود و همه افراد جامعه می داند و می گوید: بعنوان فردی که از نهضت سواد آموزی به اینجا رسیده ام افتخار می کنم، سواد  باعث شد من مراحل  ترقی، نگرش و آرامش از این طریق کسب کنم  چرا که خیلی از معلولین هنوزهستند که در گوشه آسایشگاه بدون هیچ امیدی به اینده روزگار می گذرانند که میتوانند با امکانات نهضت سوادآموزی به فردی اجتماعی و با مهارت تبدیل شوند.

وی به این جمله« معلولیت محدودیت است نه محرومیت» اعتقاد راسخ دارد و می گوید:  معلولان عزیز بدانند که معلولیت محدودیت است نه محرومیت و امروزه، پیشرفت علم و تکنولوژی به کمک این قشر از افراد جامعه آمده و این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است.

این چهره موفق سوادآموزی استان گلستان از نیروهای فعال، زحمتکش و با پشتکاری است که بیش از ۶۰ لوح تقدیر از مسئولین بهزیستی و مدیران کل استان و فرماندار دریافت کرده است. 

 

/کلاس بیست

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    سعدی یا مردان از همت بلند به جائی رسیده اند .

  • جابنازمحمد. دامن باغ
    0

    همت بلند دارکه مردان روزگار.
    ازهمت بلند بجایی رسیده اند.
    جا دارد که مسئولان .مردم و خیرین نگاه ویژه
    به بهزیستی ومعلولان که درجامعه مظلوم
    واقع شده اند.داشته باشند.

آخرین اخبار