در هفته اخیر سرعت اینترنت در استان گلستان به شدت پائین آمده است و کاربران اینترنت در این خصوص گلایه های فراوانی دارند.

کلافه شدن مشترکین گلستانی از سرعت پایین اینترنت!

به گزارش گلستان24 ؛ امروزه فناوری اطلاعات به مدد فناوری ارتباطات فراگیرشده و جهان را دگرگون ساخته است. گسترش ارتباطات و تکنولوژی رایانه‌ای با همگرایی و وحدت این دو فرایند پرتکاپو و پویا، شتابی مضاعف یافته و جامعه اطلاعاتی حاصل این همراهی است.

مهمترین تغییراتی که این فناوری در جهان بوجود آورده، بوسیله مارشال مک لوهان در یک عبارت خلاصه شده است و آن "تبدیل جهان به یک دهکده جهانی" است.بدین معنا که مردم نقاط مختلف در کشورهای سراسر کره زمین به مثابه ساکنان یک دهکده امکان برقراری ارتباط با یکدیگر و اطلاع از اخبار و رویدادهای جهانی را دارند.

پیشرفت‌های حاصله در فناوری‌های ارتباطاتی و تکنولوژی‌های مخابراتی در تقاطع خود یک فرایند کلان آفرید که از دل آن پدیده‌ ای محیرالعقول بنام اینترنت بوجود آمد.

ظهور اینترنت به عنوان یک ابزار جدید سریع و ارزان ارتباطی عرصه‌های مختلف زندگی بشر را دچار دگرگونی کرد و از بسیاری جهات معنا و مفهوم جدیدی به ابعاد آن بخشید. اینترنت با درنوردیدن فاصله‌های زمانی و مکانی جهان را برای همه به عرصه حضور تبدیل کرد.

با این مقدمه باید گفت امروزه نقش اینترنت در زندگی اجتماعی و در عرصه‌های علمی و فنی، انکارناپذیر بوده و در برنامه‌ریزی‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جایگاه ویژه‌ای به فناوری اطلاعات و ارتباطات داده می‌شود چون مزایای زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

اینترنت امروزه به یک جزء جدانشدنی زندگی تبدیل شده است چراکه زندگی روزمره و کار بسیاری از افراد جامعه به اینترنت گره خورده است و جزو لاینفک زندگی کنونی است.

استان گلستان در روزهای اخیر شاهد کاهش شدید سرعت اینترنت و همچنین در برخی از نقاط با قطعی مکرر اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز بوده و این موضوع اکثر کاربران اینترنت را کلافه کرده و این وضعیت که موجب نارضایتی کاربران و استفاده کننده از خدمات اینترنتی شده است.

این امر در حالی در استان گلستان اتفاق افتاده است که مسئولین وزارت ارتباطات از افزایش سرعت و کیفیت خدمات ارائه شده به کاربران سخن به میان آورده اند قول افزایش سرعت را داده بودند.

یکی از کاربران اینترنت مخابرات که ساکن کردکوی است، گفت: من از اینترنت مخابرات استفاده می کنم واقعا خسته شدم سرعت بسیار پایین و گاهی هم قطع میشود. متاسفانه در روستای ما شرکت های خصوصی خدمات خود را هنوز گسترش نداده اند.

نرگس کاربر علی آبادی گفت: بیشتر روزها با نوسان اینترنت رو به رو هستیم گاهی باز کردن یک ایمیل ممکن نیست و سرعت پایین ما را کلافه کرده است. در صورتی که ما هزینه ای که پرداخت کرده ایم برای سرعت بالاست.

امیرحسین ناصری یکی از کاربران گرگانی اینترنت از سرعت پائین اینترنت گلایه می کند و می گوید در هفته اخیر سرعت اینترنت بشدت پائین آمده است و برای کار های روزمره با اینترنت مشکل فراوانی دارم.

وی ادامه داد: برای سرعت اینترنت تبلیغات زیادی در رسانه ها و سطح شهر وجود دارد اما پس از فروش اینترنت به مشکل اینترنتی مشتریان توجه لازم صورت نمی گیرد و خواسته مشتری اهمیت کمتری دارد.

این کاربر گرگانی افزود: سامانه تلفن ۲۰۲۰ مخابرات در پاسخ به اعتراض در خصوص پائین بودن سرعت اینترنت می گوید مشکل بوجود آمده از طرف شرکت مخابرات بوده و در دست بررسی است و این مشکل احتمال دارد در چند روز آینده نیز وجود داشته باشد و هیچ مشخص نیست تا به کی طول می کشد.

محسن تاشیان از مشترکین بندرگزی افزود: متاسفانه در روستاها تنها می توانیم از اینترنت مخابرات استفاده کنیم و شرکت های خصوصی در بندرگز خدمات ارائه نمی دهند و علاوه برکاهش سرعت شدید قطع و وصل اینترنت نیز کاربران را ناراحت کرده است .

بای از رامیان نیز از کاهش سرعت اینترنت انتقاد کرد و گفت: در چند روز اخیر سرعت کاهش پیدا کرده و باید زمان زیادی را پای اینترنت باشیم تا بتوان از صفخات وب استفاده کرد.

این کاربر اینترنت مخابرات اظهارکرد:مسئولان نسبت به خرید اینترنت از سوی مخابرات تبلیغات رسانه‌ای می‌کنند در حالی‌ که پس از فروش ADSL اینترنت به مشکل اینترنتی توجهی نداشته و خواسته مشتری برای‌ شان اهمیت کمتری دارد.

مهدی نقوی مشترک یکی از روستاهای اطراف گرگان گفت: این کاهش سرعت اینترنت یادآور زمان است که اینترنت ایران از نوع Dial-up بود و برای باز کردن صفخات وب باید مدت ها زمان صرف می کردیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که استفاده از اینترنت امروز یکی از اجزای زندگی مردم است و عدم وجود و مشکل در این شبکه بسیاری از امورات زندگی مردم را با مشکل مواجه می کند که این موضوع نیازمند حمایت و دقت نظر بیشتر مسئولین است.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار