رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل کارگروه مانع زدایی برای کمک به تحقق طرح جهش مسکن در استان خبر داد .

کمک دادگستری گلستان برای تحقق طرح جهش مسکن

به گزارش گلستان ۲۴؛ حیدر آسیابی در جلسه امروز بررسی مشکلات انبوه سازان حوزه مسکن و ساختمان گفت: جلسه امروز برای شناسایی و رفع موانع حوزه ساخت و ساز مسکن در استان برگزار شد.

آسیابی افزود: زمان و نحوه صدور پروانه، قوانین مالیاتی، مسائل حوزه دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه برق و راه و شهرسازی از جمله مسائل طرح شده در جلسه امروز بود.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: برای رفع این مشکلات قرار شد کارگروهی با عنوان مانع زدایی حوزه مسکن به ریاست دادستان مرکز استان تشکیل شود و در جلسات هفتگی خود مسائل و مشکلات با حضور دستگاه‌های اجرایی طرح و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

حیدر آسیابی گفت: امیدواریم با رفع این مشکلات، شاهد تسهیل ساخت و ساز مسکن و کاهش قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی در استان باشیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مسکن جزو حقوق عامه است و دادستان‌ها باید از دستگاه‌ها حُسن اجرای قوانین در این حوزه را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنند.

سید محمد مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان هم در این جلسه گفت: اگر موانع و مشکلات حوزه مسکن رفع نشود برای تحقق طرح جهش مسکن با مشکل مواجه خواهیم شد.

نحوه محاسبه مالیات، ساز و کار پرداخت تسهیلات مسکن، نحوه حضور مهندسان ناظر و مجری طرح در پروژه‌های ساختمان سازی و بازنگری در فرآیند‌های شهرداری از جمله مسائل طرح شده از سوی فعالان حوزه ساخت و ساز مسکن در جلسه امروز بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار