مدیر کل هواشناسی گلستان با اشاره به بارش های خوب و مطلوب چند روز اخیر در استان، گفت: بیشترین بارش ها مربوط به ایستگاه نارلی آجی سو در حوزه شهرستان مراوه تپه با 62 میلی متر بوده است.

از رکورد زنی مراوه تپه در بارش تا آبگرفتگی در گنبد

سید محمدرضا رضوی روز دوشنبه ، اظهار کرد: باران بصورت پراکنده از روز جمعه گذشته در استان گلستان آغاز شد و در دو روز اخیر شدت یافت، ضمن اینکه بارش ها همچنان بصورت پراکنده تا فردا سه شنبه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: بارش های اخیر که بصورت پراکنده در نقاط مختلف استان و نیز متناوب بود برای گلستان مفید بوده و اعتقاد دارم این بارش ها پاداش یک ماه روزه داری مردم استان بود. 
رضوی اضافه کرد: باوجود اینکه بارش های چند روز اخیر در برخی استانهای کشور موجب بروز خساراتی شد، اما ریزش های جوی طبق اطلاعات رسیده در گلستان خسارت قابل توجهی نداشته است.
وی تصریح کرد: بارش های چند روز اخیر درهمه نقاط گلستان حادث شده و در تمامی 60 ایستگاه باران سنج هواشناسی استان گزارش وقوع بارندگی و میزان آن ثبت شده است.
بر اساس یک خبر دیگر بخشدارمرکزی مراوه تپه اعلام کرد: درپی بارش شدید باران و احتمال طغیان رودخانه اترک و جاری شدن سیلاب در منطقه ، به تمامی روستاهای حاشیه این رودخانه آماده باش اعلام شد. 
عبدالجلیل کوسه غراوی  افزود: در پی بارش شدید شب گذشته و صبح امروز در روستاهای شمالی این شهرستان، احتمال بروز طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب در منطقه وجود دارد.
وی گفت: عمده بارندگی های چند روز اخیر به خصوص طی دیشب و امروز به برخی از ابنیه فنی و مزارع صیفی جات خساراتی وارد کرده است.
یک خبر دیگر حاکی است بارش سنگین باران صبح روز دوشنبه در گنبدکاووس، موجب آبگرفتگی برخی خیابانهای این شهر شده و عبور و مرور مردم را با مشکل مواجه کرد. 
، این امر سبب بروز ترافیک سنگین در تعدادی از خیابانهای این شهر ضمن اینکه برخی از خودرو ها نیز درون گودال های آب متوقف شده و با کمک رهگذران و یا خودروهای دیگر مسیر خود را ادامه می دهند.
در چند نقطه از خیابان طالقانی گنبدکاووس که یکی از خیابانهای اصلی این شهر به شمار می رود، و همچنین در خیابان امام خمینی (ره) و بلوار دانشجوی این شهر آبگرفتگی موجب ترافیک شدیدی شده است.

/ترکمن سسی 

ارسال نظر

آخرین اخبار