مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان:

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: گلستان جزو استان‌های پیشرو در زمینه مدیریت زباله‌های خانگی است و ۸۵ تا ۹۰ درصد زباله‌های خانگی استان به صورت متمرکز مدیریت می‌شود.

مدیریت 90 درصد زباله های خانگی در استان/تصویب  ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های حوزه پسماند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محسن سمیعی ظهر امروز در قرارگاه شهید همدانی اظهار کرد: با توجه به بعد مسافتی مراوه تپه نسبت به سایت شرق استان و برای پوشش دادن زباله‌های این منطقه نیز یک مرکز لندفیل ایجاد کردیم.

وی افزود: از سال ۸۳ تا سال ۱۴۰۰ تنها دو خط پردازش ۲۵۰ تنی داشتیم که تلاش کردیم سهمی از اعتبارات پسماندهای شمالی و ساحلی کشور دریافت کنیم و اکنون ۲ خط پردازش هرکدام به ظرفیت ۲۵۰ تن اضافه شد.

سمیعی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۲۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه مدیریت پسماند و زیرساخت‌ها را پیشنهاد دادیم که مصوب شد.

وی گفت: نشست‌های تخصصی با وزارت نیرو برای ایجاد انرژی‌های جدید با استفاده از تکنولوژی‌های علمی و به‌روز دو تفاهم نامه جدی اجرا کردیم. روش هاضم خشک ۲۰۰ تنی تاییدیه آن اخذ شده و ارزش آن ۱۳۰ میلیارد تومان است. همچنین دو طرح توجیهی اقتصادی را به صندوق زیست محیطی کشور معرفی کردیم. استفاده از زباله‌سوزها برای مدیریت پسماند زباله‌های پزشکی و عفونی و تولید هیدروکربن از جمله این طرح‌هاست.

به گفته سمیعی مطالعات مکان‌یابی دو کارخانه کمپوست در شرق و غرب استان در سال ۱۳۸۳ توسط محیط زیست انجام شد. متناسب با بافت جمعیتی استان روزانه ۲۷۰ تا ۳۰۰ تن زباله خانگی به سایت شرق و ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن به سایت غرب استان انتقال داده می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار