سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: ۷۹۰ کیلومتر از شبکه روستایی گلستان فرسوده بود و برای جایگزینی آن ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

۷۹۰ کیلومتر از شبکه برق روستایی گلستان فرسوده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در گلستان سه نیروگاه فعال کوچک مقیاس با ظرفیت های ۲۶ مگاواتی در گرگان، هشت مگاوات در مراوه تپه و ۲.۷۶ مگاواتی در رامیان وجود دارد.

طبق گفته سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان نیروگاه های کوچک مقیاس دارای مجوز بهره برداری در استان ۲۶۸ مگاوات هستند.

موسوی بیان کرد: نیروگاه های خورشیدی دارای انشعاب خانگی در استان به ظرفیت ۹۰ کیلووات بوده و یک نیروگاه خورشیدی دیگر به ظرفیت پنج مگاوات (در کرند) در دست اقدام است.

وی در خصوص جایگزینی سیم به کابل های خودنگهدار هم گفت: هدف از این طرح، جلوگیری از تلفات توان و انرژی، توجه به مسائل زیست محیطی، رعایت مبلمان شهری است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: بهبود کیفیت ولتاژ و رفع نوسانات شبکه، رفع حریم‌های شبکه و کاهش حوادث نیروی انسانی، کاهش خاموشی‌های خواسته و ناخواسته و رعایت نرخ خاموشی، رفع سرقت سیم شبکه و انرژی از دیگر مزایای اجرای طرح سیم به کابل است.

موسوی گفت: پنج هزار و ۲۵۵ کیلومتر از سیم های برق استان باید به کابل خودنگهدار تبدیل شود که هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان برای آنها اعتبار نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرسودگی شبکه برق در روستاها گفت: ۷۹۰ کیلومتر از شبکه روستایی فرسوده بود و برای جایگزینی آن ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار