به دلیل عرضه کالای غیربهداشتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از تعطیلی یک واحد تولید موادغذایی غیرمجاز در استان خبر داد.

یک واحد تولید موادغذایی غیرمجاز در گلستان تعطیل شد

به گزارش گلستان24، یک واحد تولید موادغذایی به اتهام عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد پروانه از وزارت بهداشت و درمان تعطیل شد.

وی تصریح کرد: واحد تولیدی موادغذایی مذکور همچنین به دلیل عدم الصاق برچسب اطلاعاتی بر روی محصولات و فرآورده‎های تولیدی، عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی متخلف شناخته شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با اشاره به اینکه پرونده مذکور در یکی از شعبه‌های اداره تعزیرات حکومتی گرگان رسیدگی شد، افزود: کالاهای فاقد پروانه ساخت، ثبت و ضبط شده و این واحد تولیدی غیرمجاز تعطیل شد.

حسن‎پور اضافه کرد: متهم پرونده به دلیل تخلفات به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

وی ضمن هشدار به متخلفانی که اقدام به کم‎فروشی، گران‌فروشی و عرضه کالای غیربهداشتی می‎کنند، تاکید کرد: با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می‎گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با بیان اینکه سیاست‎های کیفری نوین منطبق بر قوانین است، ادامه داد: در سیاست‎های کیفری نوین مجازات‎های خشک همچون حبس، تعطیلی و مرگ واحد اقتصادی وجود ندارد.

حسن‎پور ادامه داد: مجازات‎ها فاقد زندان است و این فرصت را به متخلفان می‎دهد تا مشکلات بهداشتی را در اسرع وقت برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرونده‎های قاچاق کالا مربوط به تلفن ‎همراه بوده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین پرونده‎های متشکله پیرامون قاچاق به مراجع اعلام کننده ثبت تخلف به ترتیب شامل 32 فقره پرونده تلفن همراه، 13 فقره پرونده کولر، 12 فقره پرونده چای و 16 فقره پرونده محصولات آرایشی و بهداشتی بوده است.

حسن‎پور خاطرنشان کرد: 11 فقره پرونده فرآورده‎های چوبی، 9 فقره پرونده شرینی‎جات و تنقلات، سه فقره پرونده موتورسیکلت و سه فقره پرونده محصولات دخانی از دیگر تخلفاتی بوده که در تعزیرات حکومتی استان گلستان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار