محدودیت ترافیکی آخر هفته، کسب رتبه چهارم سرشماری کشاورزی، ورود تعزیرات حکومتی به بازار کشاورزی، صدور و تمدید 31 پروانه کاربرد علامت استاندارد و تمدید دفاتر بیمه سلامت همگانی

بسته خبری گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان 24، پلیس راه کشور اعلام کرد: تردد انواع کامیون و تریلر در محور بجنورد - چمن بید - جنگل گلستان - گرگان - گلوگاه و برعکس از ساعت 7 صبح تا 24 روزهای چهارشنبه تا جمعه (13 تا 15 خرداد) ممنوع بوده اما تردد حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی در این محورها مجاز است.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با شماره تلفن 88255555 (10 خط) و 120 به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است.

***

بر اساس ارزیابی مرکز آمار ایران استان گلستان در اجرای طرح ملی سرشماری عمومی کشاورزی سال 93، رتبه چهارم را در بین استان های کشور کسب کرد. 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: در رده بندی استان ها به ترتیب گیلان، خراسان شمالی، اصفهان و گلستان حائز رتبه های اول تا چهارم شده اند. 

محمد دودانگی افزود: استان گلستان همچنین رتبه دوم را در بین استان های با تعداد بهره برداران کشاورزی تقریبا مشابه، به دست آورده است. 

سرشماری عمومی کشاورزی سال 93 در استان گلستان به مدت 40 روز از تاریخ 5 مهر تا 18 آبان 93 با 420 نفر از پرسنل اجرایی (شامل آمارگیر، معاون فنی، کارشناس مسئول و سایر عوامل اجرایی) انجام شد. 

این سرشماری با مراجعه به حدود 330 هزار خانوار و اخذ اطلاعات حدود 125 هزار بهره بردار کشاورزی در کلیه نقاط شهری و روستایی استان به صورت الکترونیکی برگزار و نتایج اولیه آن منتشر شد و نتایج نهایی آن نیز بزودی توسط مرکز آمار ایران اعلام خواهد شد. 

***

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از آغاز گشت های تعزیرات حکومتی استان با همکاری دستگاه های نظارتی در بخش کشاورزی خبر داد.

حسین حسن پور گفت: با توجه به این که گلستان از قطب های کشاورزی است و فصل کشت و زرع نیز آغاز شده است، مسئولان اهتمام ویژه ای به این امر دارند و تلاش می کنند تا این قشر زحمتکش با مشکلی مواجه نشود.

وی افزود: بر همین اساس گشت های مشترک با همکاری جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و بازرسان اتاق اصناف استان اجرا می شود.

به گفته وی در یکی از این گشت ها علوفه فروشی های شهرستان گرگان مورد بازرسی قرار گرفت و در یک واحد صنفی 250 کیسه سویا و 120 کیلوگرم بذر پنبه به ارزش بیش از 11 میلیون تومان به عنوان خرید خارج از ضابطه کشف شد که پرونده در تعزیرات حکومتی استان در حال رسیدگی است.

***

مدیرکل استاندارد گلستان از صدور و تمدید 31 پروانه کاربرد علامت استاندارد در اردیبهشت خبر داد و شرط تمدید پروانه را حفظ کیفیت و ویژگی های محصول تولیدی بر اساس دستورالعمل مربوطه ذکر کرد.

رضا نوروزی افزود: در اردیبهشت امسال فرآورده های چهار واحد تولیدی نیز به دلیل عدم احراز شرایط کیفی لازم، عدم تامین شرایط لازم جهت تمدید پروانه در موعد مقرر و کسب امتیازات منفی در دوره اعتبار پروانه ابطال شد.

وی اضافه کرد: صنعت تولیدی این چهار تولیدکننده، شیمیایی، پلیمر، غذایی و کشاورزی بوده است.

وی همچنین گفت: در فروردین و اردیبهشت گذشته 697 بازرسی از بازارهای استان گلستان توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد انجام شد.

نوروزی افزود: طی این مدت 110 مورد بازدید فنی نیز از واحدهای تولیدی استان به عمل آمد.

*** 

رییس اداره بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت گلستان اعلام کرد: دفاتر بیمه سلامت همگانی به مدت یک سال تمدید شده است.

رسول خزینی اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم هیات مدیره سازمان بیمه سلامت، دفاتر بیمه همگانی سلامت به مدت یک سال دیگر و بدون نیاز به تعویض و صرفا با داشتن برگ سفید دفترچه قابل پذیرش از سوی موسسات درمانی طرف قرارداد خواهد بود.

وی همچنین گفت: دفاتر فاقد اعتبار روستاییان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر تا پایان شهریور 94 قابل پذیرش از سوی موسسات درمانی طرف قرارداد است.

***

در بازدید نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از اداره کل انتقال خون گلستان گزارشی از منابع موجود و کمبود وسایل، تجهیزات و فضای فیزیکی، مقایسه تناسب آن ها با استانداردهای تعیین شده، کمبود شدید منابع انسانی و مالی از سوی دکتر میرمحمدعلی حسینی مدیرکل انتقال خون استان ارائه شد. 

حجت الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مجلس نیز با اشاره به این که نیاز به خون و فرآورده های خونی سالم، یک نیاز دائمی و مستمر است بر اهمیت و ضرورت اهدای خون، حفظ و ارتقای فرهنگ اهدای خون تاکید کرد. 

***

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان به منظور بررسی راهکارهای انجام اقدامات پیشگیری و کاهش آسیب در حوزه مواد مخدر از زندان مرکزی گرگان دیدن کرد.

همچنین دوره آموزشی آشنایی با مواد مخدر با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در زندان گرگان برگزار شد. 

***

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به اتفاق مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری از تالار بورس گلستان بازدید کرد. 

رضا مروتی ضمن ارائه راهکارهایی در خصوص افزایش و توسعه بورس در استان گفت: نیاز است برای انجام این امور، این راهکارها به صورت برنامه ای مدون ارائه شده تا مورد حمایت لازم قرار گیرد. 

وی افزود: باید بتوان متناسب با هر پروژه، راه های مناسب خلق منابع از بازار سرمایه به صورت سهامی، صندوق سرمایه گذاری و انواع اوراق مشارکت را انجام داد. 

در ادامه جعفریان مدیر تالار بورس در خصوص عملکرد تالار از سال 85 تا کنون گزارشی از میزان خرید و فروش و میزان رشد آن ارائه داد.

همچنین در این بازدید در خصوص تأمین نقدینگی از طریق منابع خرد مردمی جهت صنایع و پروژه های استانی با واسطه شرکت های سرمایه گذاری نیز به صورت مشترک نقطه نظرهایی جهت انجام ارائه شد. 

میزان سرمایه گذاری و معاملات از سال 90 تا کنون در حدود 500 میلیارد تومان و تعداد نفراتی که جهت آموزش به تالار رجوع کرده اند بالغ بر 6 هزار نفر بوده است. 

***

دومین کارگاه آموزشی مدیریت کارآفرینی با برنامه ریزی حوزه مشاور جوان فرمانداری ترکمن و حمایت عامل توسعه خوشه فرش دستباف گلستان در کتابخانه خصوصی و تخصصی زنده یاد پورقاز برگزار شد. 

این کارگاه آموزشی با حضور 60 نفر از دانش پژوهان با بهره گیری از اساتید و کارآفرینان برتر در قالب سرفصل های مربوط به حوزه اشتغال و کارآفرینی برگزار شد. 

***

در سلسه نشست های هم اندیشی جوانان و مسئولان از کارشناس امور قراردادهای شرکت آب منطقه ای گلستان به دلیل کسب رتبه اول در ارائه طرح توسعه ای استان تقدیر شد. 

در این نشست، از بین 160 طرح ارائه شده توسط جوانان استان که در پاسخ به دو پرسش استاندار مبنی بر این که اولویت و محور توسعه استان باید کدامیک از بخش های صنعتی، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ... باشد؟ و برای کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان چه پیشنهاداتی دارید؟ طرح پیشنهادی مشترک سیدمهدی سیدکلبادی کارشناس امور قراردادهای شرکت آب منطقه ای گلستان و فرشته سلطانی مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان حائز رتبه اول شد و با اهداء لوحی تقدیر به عمل آمد. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار