مدیرکل هواشناسی گلستان، ارتفاعات شاهکوه گرگان با دمای منفی سه درجه را سردترین نقطه استان اعلام کرد و گفت: با ورود سامانه بارشی از بامداد امروز، کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای تا اواسط هفته برای استان پیش‌بینی می‌شود.

ارتفاعات شاهکوه با منفی سه درجه، سردترین نقطه گلستان است

به گزارش گلستان 24، امان‌محمد کمالی اظهار کرد: بارندگی از بامداد امروز در نواحی شرقی گلستان آغاز شده و از عصر با شدت بیشتر در استان گسترش می‌یابد و تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این مدت برای نواحی شمالی پنج تا ۱۰ میلی‌متر، نواحی کوهپایه‌ای ۵۰ میلی‌متر و نواحی میان دشت ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارندگی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: علاوه بر بارندگی، برای نواحی سردسیر و کوهستانی استان بارش برف بین ۲۰ تا ۳۵ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود و به دلیل غالب بودن پدیده مه و برف، اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق دور از انتظار نیست.

کمالی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد برای وضعیت جوی گلستان تا روز دوشنبه، گفت: با توجه به بارش برف انتظار می‌رود روز سه‌شنبه دمای هوا در بیشتر نقاط استان به زیر صفر و در ارتفاعات به منفی پنج تا ۱۵ درجه برسد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال زراعی امسال (اول مهرماه) تاکنون در ایستگاه های هواشناسی گلستان به طور میانگین ۳۱۱.۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که در مقایسه با ۱۶۹.۵ میلی‌متر سال گذشته و ۲۵۳.۱ میلی‌متر دوره بلند مدت به ترتیب ۸۳ و ۲۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار