اداره کل هواشناسی گلستان، ریزش باران و رگبارهای نقطه ای، آبگرفتگی برخی معابر و احتمال وقوع سیلاب در مناطق مستعد سیل در استان را پیش بینی کرد.

پیش بینی رگبارهای نقطه ای بااحتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در گلستان

به گزارش گلستان24، از اطلاعیه هواشناسی گلستان، بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از نفوذ هوای خنک و مرطوب شمالی از روز جمعه (فردا) و تداوم آن تا دوشنبه هفته آینده در استان است که پیامد این شرایط وزش باد، مواج شدن دریا، رگبارهای پراکنده و باران با احتمال آذرخش (رعد و برق) خواهد بود.
این اداره کل با اشاره به بارش باران در روز یکشنبه و تداوم آن تا صبح دوشنبه آینده افزوده که کاهش تدریجی دما در این مدت به میزان ۴ تا ۶ درجه سلسیوس خواهد بود.
هواشناسی گلستان اعلام کرد که با توجه به احتمال رگبارهای نقطه ای در جمعه و شنبه و بارندگی در روز یکشنبه احتمال آبگرفتگی برخی معابر عمومی و وقوع سیلاب در مناطق مستعد وجود دارد و برای تمام این چهار روز به سبب مواج بودن دریا و خطرات شنا، دستگاه های ذیربط تمهیدات لازم برای ممانعت از شنا در دریا را بعمل آورند.
این اداره کل یادآور شده که در صورت بارش در مناطق با احتمال خطر بالای وقوع سیلاب و نیز تغییر در الگوهای پیش یابی اطلاع رسانی می شود.
ایستگاه های هواشناسی استان نیز وضعیت جوی بیشتر نقاط گلستان را در روز جمعه صاف تا نیمه ابری در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده، کاهش نسبی دما و وزش باد اعلام کردند.

/گلستان شرق

ارسال نظر

آخرین اخبار