پس از آغاز بارندگی

فرمانده عملیات ایستگاه یک آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: رهاسازی از داخل آسانسور بیشترین عملیاتی بوده که از آغاز بارندگی تاکنون توسط آتش‌‌نشانان این ایستگاه انجام شده است.

رهاسازی از داخل آسانسور بیشترین عملیات آتش‌نشانان در گرگان بوده است

به گزارش گلستان 24، پس از سپری کردن گرمای سخت و بی‌سابقه در ایام گذشته در گرگان، مردم این شهرستان از ساعاتی پیش شاهد بارش باران و وزش شدید باد بودند که در اثر آن کاهش دما نیز حاصل شد.

البته این تغییر ناگهانی هوا مشکلاتی را برای برخی از شهروندان گرگان ایجاد کرد.

فرمانده عملیات ایستگاه یک آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در گرگان گفت: از آغاز لحظات شروع بارندگی در شهرستان گرگان تعداد تماس‌ها با تلفن 125 و اعزام نیروهای ایستگاه یک به عملیات‌های گوناگون افزایش داشته است.

اکبر نودهی ادامه داد: این بارندگی و وزش باد در نقاط مختلف باعث قطعی مقطعی برق نیز شده است که در نتیجه آن شاهد گرفتگی برخی معابر و انحراف خودروها داخل آبروها و حتی مشکلاتی همانند گیر کردن در آسانسور بوده‌ایم.

*حوادث بارندگی گرگان خسارت جانی در پی نداشته است

وی اضافه کرد: از آغاز شروع بارندگی تاکنون عملیات رهاسازی افراد از داخل آسانسور به دلیل برق‌رفتگی و گیر کردن افراد داخل آن و عملیات نجات خودروهایی که به داخل کانال‌های آب سقوط کردند، بیشترین نوع عملیات واحدهای آتش‌نشانی در ایستگاه یک شهرستان گرگان بوده است.

فرمانده عملیات ایستگاه یک آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: این حوادث خسارت جانی در پی نداشته است.

نودهی در خصوص حوادثی همانند گیر کردن داخل آسانسور افزود: حفظ خون‌سردی و عدم شتاب و عجله در تصمیم‌گیری بهترین و نخستین اقدامی است که فرد یا افراد گرفتار در آسانسور باید آن را مدنظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: پس از حفظ خون‌سردی، فرد یا افراد گرفتار باید از طریق تلفن‌های نصب شده داخل آسانسور و یا تلفن همراه بلافاصله با تلفن 125 تماس بگیرند تا اقدامات امدادی توسط افراد متخصص انجام شود.

نودهی ادامه داد: هر اقدام شتاب‌زده‌ای می‌تواند جان فرد یا افراد گرفتار در آسانسور را در معرض خطر قرار دهد.

براساس این گزارش، وزش باد شدید در خیابان جانباز بیستم شهرستان گرگان حادثه دیگری را نیز خلق کرد.

بر اثر وزش باد شدید، یک تنه درخت کنار خیابان شکسته و بر روی یک دستگاه خودروی پراید واژگون شد.

این گزارش حاکی است، در این حادثه به کسی آسیب نرسید.

ارسال نظر

آخرین اخبار