معاون عمرانی استاندار گلستان:

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: سازه‌های سنگی در ۴ شهر خلیج گرگان، بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و گمیشان انجام می‌شود.

سازه‌های سنگی در شهرهای ساحلی گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش گلستان24، رضا مروتی، ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی جوان و ارتقاء خدمات مدیریت شهری اظهار داشت: برای ساخت و سازهای شهری باید مشارکت اجتماعی و مشارکت مدیریت شهری همگام شده و راهکار ارائه دهند.

وی افزود: کمیته منظر شهری در ذیل کمسیون ماده 5 تشکیل شد و بدون مشارکت شهروندان کاری انجام نمی‌دهد.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: وجود دام در سطح شهر قابل قبول نیست و باید برای این موضوع راهکارهای عملیاتی ترسیم کرد.

به گفته وی، جزیره آشوراده یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور بود که به صورت جدی در حال پیگیری است، این در حالی است که در نوروز 94 بیش از یک میلیون 800 هزار نفر مسافر در جزیره آشوراده در چادر، مدرسه و اماکن اسکان داشتند.

مروتی اظهار کرد: شایعه واگذاری جزیره آشوراده به شدت تکذیب می‌شود و هیچ موضوع منفی و مغفولی در مورد این جزیره وجود ندارد.

مروتی به منابع و بودجه استان اشاره کرد و گفت: بودجه استان و کشور بسیار محدود است و باید برای آن راهکارهای بلند مدت اندیشید.

وی با اشاره به مدیریت شهری گفت: سازمان ملل برای مدیریت شهری پنج محور مدیریت زمین شهری، مدیریت زیر ساخت‌های شهری، مدیریت منابع مالی و فقرزدایی و ریشه‌کن کردن فقر را در نظر گرفته و در تمام کشورها ارائه کرده که به عنوان یک شاخصه دنبال و رتبه بندی می‌شود.

مروتی تصریح کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز یک ماتریکس چند وجهی است که از پدیده های اجتماعی آغاز و تا سود جویی ختم شده و در صورتیکه توجه کافی به این موضوع نشود نارضایتی عمومی را در پی دارد.

وی تاکید کرد: به دلیل نا آگاهی‌هایی که در گذشته وجود داشت به  حاشیه شهرها با دیدی دلسوزانه نگاه شده و خدمات شهری  مانند آب، برق و گاز را به سوی این مناطق سوق دادند که امروز به عنوان یک غده سرطانی تبدیل شده است.

/گرگان

ارسال نظر

آخرین اخبار