معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استانداری گلستان گفت: احتمال ابلاغ رسمی مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان هفته آینده صورت بگیرد.

ابلاغ رسمی مصوبات استانی سفر رئیس جمهور در هفته آینده

علی مرگدری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و اشتغال استان گلستان که در ساختمان شماره یک استانداری برگزار شد، از احتمال ابلاغ رسمی مصوبات سفر رئیس جمهور در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: 121 پروژه مصوب شده از سفر رئیس جمهور به استان گلستان با هزینه‌ای بالغ بر 581 میلیارد تومان طرح‌های جامعی هستند که با نگاه به منافع کل استان گزینش شده‌اند.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: در انتخاب طرح‌هایی چون ساخت راه‌آهن گرگان - مشهد و منطقه آزاد این نگاه ویژه وجود داشته است، بنابراین منطقه آزاد را نباید تنها منوط به یک منطقه خاص دانست، چراکه منافع رونق اقتصادی این منطقه آزاد به تمام استان برمی‌گردد.

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان یادآور شد: تلاش بسیار گسترده‌ای برای سفر رئیس جمهور به استان گلستان شکل گرفت و باید این تلاش مضاعف شود تا برکات و آثار آن در این استان بیشتر شود و به نتیجه برسد.

مرگدری توضیح داد: از سال 1392 با درایت استاندار گلستان موضوع سفر رئیس جمهور به این استان مطرح شد و این موضوع در اسفندماه سال 1392 با نگاه سند جامع، فعالیت‌های دستگاه‌ها و همچنین هدایت برنامه‌ها منجر به طرح مباحثی مبنی بر سفر رئیس جمهور به استان گلستان شد.

سفر رئیس جمهور به گلستان ثمره مجموعه پیگیر‌ها و مکاتبات استان بود

وی، سفر رئیس جمهور به استان گلستان را مجموعه پیگیر‌ها و مکاتبات این استان دانست و افزود: سفر کاروان «تدبیر و امید» به استان گلستان ماحصل تبادل نظر با مقامات و معاونت‌های رئیس جمهور، سفر مقامات به استان گلستان و تلاش‌های صورت گرفته در این راستا بوده ‌است و هرچند هنوز ابلاغ رسمی از بیانات مصوب شده رئیس جمهور در استان گلستان صورت نگرفته است، اما ما از فردای اتمام سفر رئیس جمهور به استان گلستان پیگیر مصوبات سفر هستیم.

همزمان با پیگیری منطقه آزاد ترمینال غلات و منطقه بزرگ اقتصادی را رصد می‌کنیم

 معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان با بیان اینکه همزمان با پیگیری منطقه آزاد در گلستان ترمینال غلات و منطقه بزرگ اقتصادی را که زیرساخت مورد نیاز منطقه آزاد است را رصد می‌کنیم، تشریح کرد: موضوع فاینانس و تأمین منابع مالی مورد نیاز این استان در چند روز گذشته از طریق دوستان ما در راه و شهرسازی به وزارت نیرو اطلاع‎رسانی شده است.

وی در پایان بیان داشت: آنچه رئیس جمهور در سفر به استان گلستان ابلاغ کرده‌اند را به صورت مکاتبات به تهران ارسال کردیم و امیدواریم با توجه به عنایات مسئولان پروژه راه‌آهن تکمیل شود و با وجود هزینه زیادی که شکل گرفته معاهده‌های بین‎المللی آن نیز پیگیری شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار