رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از افتتاح ۲۱۱ پروژه عمرانی و تسهیلاتی سازمان جهاد کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ هزار و ۷۷۵ میلیون ریال در هفته دولت خبر داد.

۲۱۱ پروژه جهاد کشاورزی گلستان در هفته دولت افتتاح می شود

به گزارش گلستان24، مختار مهاجر صبح شنبه در جلسه با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: پروژه های مورد افتتاح شامل ۱۷۲ پروژه آب و خاک، ۱۶ پروژه تولیدات دامی، ۲ پروژه شیلاتی، ۱۵ پروژه در بخش منابع طبیعی، ۴ پروژه در امور عشایر، ۱ پروژه دامپزشکی، و یک پروژه سایر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه ها به صورت شهرستانی به ترتیب آزادشهر ۲۲ پروژه، آق قلا ۳۴ پروژه، بندرترکمن ۹ پروژه، بندرگز ۴ پروژه، رامیان ۲۶ پروژه، علی آباد کتول سه پروژه، کردکوی ۸، کلاله ۵، گالیکش ۳، گرگان ۴۰، گمیشان ۴، گنبد کاووس ۲۳، مراوه تپه ۱۰  و مینودشت ۲۰ پروژه را به خود اختصاص داده اند.

مهاجر افزود: با افتتاح این ۲۱۱ پروژه تعداد ۱۴ هزار و ۹۵۵ خانوار از نعمت آن بهره مند خواهند شد و برای ۲۵۸ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: امسال با شرایط ویژه و خشکسالی شدید رو به رو بودیم و کاهش ۴۶ درصدی بارندگی و افزایش یک و نیم درجه ای دمای هوا  و افت شدید ذخایر آبی را شاهد بودیم.

وی افزود: با جذب ۴۲۰ ناظر در سال گذشته و تامین اعتبار حقوق این ناظرین توانستیم تقسیم بندی خوبی به صورت پلات بندی در سطح اراضی استان انجام دهیم و ۳۸۲ هزار هکتار سطح سبز گندم را مدیریت کنیم . در زمان خوشه دهی و ساقه دهی هم دو باران موثر در سطح استان داشتیم و با مبارزه به موقع با قارچ گندم در مجموع  توانستیم  تولید محصول درجه یک گندم را در استان داشته باشیم.

تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم در استان

مهاجر بیان کرد: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید گندم استان بود که ۸۹۰ هزار تن آن تا تاریخ ۳۰ مرداد خرید تضمینی انجام شد و علیرغم  خشکسالی افزایش ۵۰ درصدی تولید گندم را در استان شاهد بودیم.

وی تولید بذر اصلاح شده و مقاوم به بیماری های گیاهی، حداکثر استفاده و بهره وری از آب در کشت گندم و استفاده از کودهای شیمیایی در زمان موثر را از جمله دلایل افزایش کشت گندم در استان دانست.

پرداخت ۷۶ درصد مطالبات جوکاران استان

مهاجر خاطر نشان کرد: در سال جاری ۱۲۰ هزار تن جو در استان تولید شد که ۴۲ هزرار تن آن خرید تضمینی شد و تا امروز ۷۶  درصد وجوه کشاورزان جو کار پرداخت شده است. ۶ و نیم میلیارد تومان نیز برای پرداخت مابقی طلب کشاورزان به دست ما رسیده است و تا اواسط شهریور امیدوار هستیم با تخصیص کامل اعتبارات تمام مطالبات کشاورزان جو کار را پرداخت کنیم.

وی با بیان این که  ۱۰۰ درصد مطالبات سیب زمینی کاران و کلزا کاران پرداخت شده است، گفت: امسال ۴۲ هزار و ۴۰۰ تن گوجه فرنگی از کشاورزان با قیمت ۳۰۰ تومان خریداری کردیم که قیمت مناسبی نبود ولی به دلیل کاهش تقاضا برای گوجه فرنگی به دلیل دپوی رب سال گذشته و انجام نشدن صادرات خرید بااین قیمت تنها کاری بود که می توانستیم برای کشاورزان انجام دهیم.

/مهر

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    "دکتر مختار مهاجر"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!فراموش نشود .

آخرین اخبار