رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرگان گفت: بهزیستی به 10 درصد جامعه هدف معادل 42 هزار نفر خدمات مستمر و غیرمستمر می‎دهد.

ارائه خدمات بهزیستی به 42 هزار گرگانی

به گزارش گلستان24؛  فرهاد پادری‎ثانی ظهر امروز در کارگروه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: طلاق، خودکشی و اعتیاد از مهمترین آسیب‎هایی است که جامعه را تهدید می‎کند.

وی تصریح کرد: شهرستان گرگان 428 هزار و 232 نفر جمعیت دارد که 211 هزار و 700 نفر مرد و 156 هزار و 541 نفر زن هستند و جمعیت شهری به روستایی در گرگان سه به یک است.

42 هزار گرگانی از خدمات بهزیستی استفاده می‎کنند / ششمین پایگاه خدمات اجتماعی در اوزینه راه‎اندازی می‎شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرگان افزود: بهزیستی به 10 درصد جامعه هدف معادل 42 هزار نفر خدمات مستمر و غیرمستمر می‎دهد، خدماتی در بخش‎های تنبلی چشم، غربال‎گری شنوایی، اقدامات پیشگیرانه اعتیاد، معلولیت‎ها و آسیب‎های اجتماعی از جمله خدمات بهزیستی است.

پادری‎ثانی با اشاره به اینکه پنج پایگاه خدمات اجتماعی فعال در شهرستان گرگان وجود دارد، ابراز داشت: شعار پایگاه‎های خدمات اجتماعی بهزیستی «از مردم، با مردم و برای مردم» است.

وی بیان داشت: پایگاه‎های خدمات اجتماعی در مناطق قزاق‎محله، قلعه محمود، امام رضا، انجیراب و قلعه حسن راه‎اندازی شده‌است و ششمین پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی در کوی اوزینه راه‎اندازی خواهد شد.

پایگاه‎های خدمات اجتماعی در محلات آسیب‎خیز توسعه یابد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرگان تاکید کرد: توسعه پایگاه‎های خدمات اجتماعی در محلات آسیب‎خیز شهری، روستایی و حاشیه‎نشین ضروری است، ارائه آموزش‎های مهارت زندگی، فرزندپروری، پیشگیری از اعتیاد و آموزش‎های خانواده در مقاطع مختلف زندگی نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

پادری‎ثانی بر لزوم افزایش خدمات مشاوره‎ای رایگان بین آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: تقویت بنیاد خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی، افزایش امکانات تفریحی، سرگرمی و برنامه‎ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت مجازی نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار