می­توان در دامنه کوههای شهرستان، با استفاده از جاده آسفالتی که وجود دارد یک فضای مناسب ایجاد کرد و کردکوی را به یکی از گردشگاههای دیدنی ایران تبدیل کرد.

ارتفاعات کردکوی مکانی مناسب جهت احداث تله کابین+عکس

به گزارش گلستان24؛ موقعیت و شرایط جغرافیایی مناسب، نزدیک بودن به جاده ترانزیتی­ شمال به شرق کشور، فاصله اندک به مرکز استان و فرودگاه بین المللی گرگان، نزدیکی به راه آهن شمال به جنوب کشور در بندرترکمن و مهم‌تر از همه طبیعت بکر و جنگل پهن برگ خزری در ارتفات البرز و وجود ارتفاعات مناسب برای ایجاد تله کابین، از موقعیت های ممتاز شهرستان کردکوی در زمینه گردشگری می باشد.

می­ توان در دامنه کوه های شهرستان، با استفاده از جاده آسفالتی که وجود دارد یک فضای مناسب ایجاد کرد و کردکوی را به یکی از گردشگاه های دیدنی ایران تبدیل کرد.

DSC01876

ارتفاعات مناسب شهرستان کردکوی برای ایجاد تله کابین

تله‌کابین یعنی یک صندلی­ ساده فلزی که افراد بر روی آن قرار گرفته و به ارتفاعی بروند و در آن ارتفاع بتوانند مناظری را که از روی زمین نمی­توان مشاهده کرد ببینند.

چه بهتر که این مناظر طبیعی و حتی چشم انداز خلیج گرگان و شبه جزیره میانکاله و یا دره ها و دامنه های کوه های زیبا و محیط بکر منطقه که در دل طبیعت وحشی شهرستان کردکوی ایجاد کرده‌اند باشد.

پس می توان با خصوصیاتی که شهرستان کردکوی از نظر طبیعی دارد (کوهها و دامنه مناسب) یک تله‌کابین ایجاد کرد.

تله‌کابین خود به خود گردشگران بسیار زیادی را به شهر کردکوی جذب خواهد کرد و منبع درآمدی برای شهر خواهد بود.

نصب تله‌کابین و استفاده از فضای بالا و فوقانی کوه هاست اما در دامنه کوه می­توان با ایجاد فضای سبز و نصب دستگاههای شهربازی و استقرار چرخ و فلک بزرگ در جذب مردم موفق بود که این خود از توجیهات اقتصادی طرح بوده که امکان ایجاد این فضا را بهتر روشن خواهد کرد.

DSC01870

/رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار