نشست کمیته امنیت انتخابات، تشکیل اتاق فکر گردشگری، کارگاه آموزشی شعر و ادبیات داستانی برای نویسندگان، کانون اصلاح و تربیت نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی، نقد کتاب با حضور نویسنده، طراحی نرم افزار محاسبه آب بهاء برای گوشی های تلفن همراه اندروید و بررسی طرح آزمایشی المپیاد ورزشی از عناوین خبری روز سه شنبه ایرنا مرکز گلستان است.

گزیده های خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24؛مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: انتخابات نماد مردم سالاری، بستر ساز مشارکت و مقوم سرمایه اجتماعی کشور است از این جهت هر انتخاباتی در کشور از اهمیت خاص خود برخوردار است. 
حیدرعلی احمدی در جلسه کمیته امنیت انتخابات استان اظهار کرد: تمهید فضای امن و آرام برای برگزاری انتخابات وظیفه اصلی کمیته امنیت انتخابات است که باید برای قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات، طرح اجرایی تدوین، تصویب و اجرایی گردد. 
وی اضافه کرد: در آستانه هر انتخاباتی قدرت رسانه ای اردوگاه استکبار جهانی تلاش بسیار گسترده ای را در دستور کار خود قرار می دهند تا با یأس پراکنی، بزرگنمایی مشکلات و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و نادیده گرفتن خدمات دولت و سیاه نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی، انتخابات را از اقبال عمومی بیندازند. 
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خاطرنشان کرد: نشاط، شادابی، بصیرت و امید مردم به آینده ای بهتر و ایمان مردم به درستی راهی که در قالب نظام جمهوری اسلامی در حال طی شدن است، پشتوانه ای ایجاد می کند که هر انتخاباتی پر شورتر از انتخابات قبل برگزار می شود؛ لذا انتخابات همواره برای جمهوری اسلامی فرصتی مغتنم و نعمت است. 

*** 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در راستای بهره مندی از تجربیات ارزشمند افراد خبره و با تجربه در حوزه صنعت گردشگری، اقدام به برنامه ریزی جهت تشکیل اتاق فکر و گروه تصمیم ساز این حوزه درگلستان شده است. 
ابراهیم کریمی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در رونق اقتصادی کشور افزود: سناریونویسی و پلان نویسی جهت برنامه های حوزه گردشگری، درگیر نمودن و مداخله بخش خصوصی، هم فکری و هدایت گری تاسیسات و فعالان حوزه گردشگری، همچنین ریشه یابی و رفع معضلات و برنامه ریزی جهت پیشرفت صنعت گردشگری استان از دیگر اهداف تشکیل اتاق فکر گردشگری می باشد. 
وی همچنین به استفاده از اندیشه ها و نقطه نظرات نو و جدید دراین اتاق تاکید داشت و خاطرنشان کرد: اعضای این اتاق را اساتید منتخب دانشگاهی در حوزه گردشگری و نمایندگان و صاحب نظران حوزه گردشگری و تشکل های غیردولتی، هتلها و راهنمایان گردشگری، رسانه ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری (اعضا هیات مدیره و دفاتر فعال) تشکیل می دهند و از دیگر اعضای آن می توان به نمایندگان و نهادهای دخیل در تشکلهای گردشگری و همچنین روسا و مدیران ادارات شهرستانی میراث فرهنگی یاد کرد. 

*** 

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری کارگاه آموزشی شعر و ادبیات داستانی خبر داد و گفت: این دوره متمرکز از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی و با همکاری این اداره کل به منظور تقویت بنیه نویسندگی استعدادهای جوان کشور تشکیل شد. 
فرشته آل نبی با بیان این که نویسندگان دوره های ابتدایی نویسندگی را گذرانده و برای تکمیل اطلاعات داستان نویسی خود نیازمند استفاده از چنین فرصتهایی هستند، اظهار کرد: این دوره به شکل اردویی و متمرکز با حضور اساتید مجرب داستان نویسی برگزار شد. 
وی افزود: این کارگاه آموزشی پس از سه روز در جشنواره داستان نویسی جلال آل احمد واقع در تالار وحدت پایان یافت. 

*** 

مدیرکل زندانهای استان گلستان در چهارمین جلسه کارگروه حمایت از حقوق بانوان و کودکان گفت: کانون اصلاح و تربیت نیازمند حمایت های معنوی دستگاههای اجرایی مرتبط است. 
محمود امینی اظهار کرد: کانون اصلاح و تربیت محل نگهداری افراد بزهکار زیر 18 سال سن است که این افراد پس از ورود به کانون تحت آموزش های عقیدتی، مهارتی و فنی و حرفه ای قرار می گیرند. 
رئیس ستاد کاهش آسیب زندان های گلستان با تأکید بر حمایت بیشتر از کودکان و مددجویانی که در کانون اصلاح و تربیت در حال بازسازی شخصیت هستند اضافه کرد: مجموعه زندان های استان برای کمک به مددجویان بزهکار زیر 18 سال نیازمند همکاری و همراهی دستگاه های مرتبط از قبیل بهزیستی، شهرداری، کانون پرورش فکری، فرمانداری، فنی و حرفه ای، فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان، اداره تعاون و کار و امور اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، سازمان آموزش و پرورش، امور کتابخانه و سایر ادارات مرتبط می باشد. 

*** 

به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و پیشرفت سواد خواندن، نشست نقد کتاب با عنوان دو پنجره با حضور 'عباس تربن' شاعر و نویسنده حوزه نوجوان در مراکز فرهنگی هنری گنبد و گرگان برگزار شد. 
در این نشست که جمعی از نوجوانان علاقه مند به کتاب و کتاب خوان های برتر به همراه مربیان خود از تمامی مراکز گلستان حضور داشتند، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان حضور نویسندگان و شاعران را در استان بیانگر عزم جدی کانون برای پاسخ گویی به نیاز واقعی مخاطبان برشمرد و اظهار امیدواری کرد که شوق و ذوق به مطالعه در کودکان و نوجوانان به واسطه دیدار و گفت و گو با این شاعران و نویسندگان بیش از پیش تقویت شود. 
عبدالرحیم سیفی افزود: اجرای برنامه دو پنجره ضمن برقراری پیوند مخاطب با خالق اثر، پدیدآورندگان آثار را با نیازهای واقعی مخاطبان آشنا می سازد. 
در ادامه این نشست عباس تربن شاعر حوزه نوجوان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نوجوانان، از اعضای کانون خواست تا با حضور در مراکز فرهنگی هنری دوستی خود را با کتاب محکم تر از گذشته نمایند. 
نویسنده مجله دوچرخه و کیهان بچه ها رو در رو نشستن با مخاطبان و صحبت کردن درباره شعرهایش را بسیار با ارزش دانست و از کانون پرورش فکری به واسطه ایجاد این فرصت قدردانی نمود. 

*** 

برای نخستین بار در کشور نرم افزار نحوه محاسبه آب بهاء مشترکین آبفای روستایی و شهری با تلفن همراه توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان طراحی شد. 
نرم افزار مذکور پس از نصب بر روی گوشیهای همراه دارای سیستم عامل اندروید بدون نیاز به اینترنت توان انجام مجاسبه آب بهاء مشترکین شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری سراسر کشور را داشته و این نرم افزار از طریق سایت شرکت آبفار گلستان قابل دریافت می باشد. 
این نرم افزار برای اولین بار در کشور توسط علیرضا کریمی رئیس اداره آمار و فن آوری اطلاعات و اردشیر سلطانیان رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفار گلستان طراحی شده است. 

*** 
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در نشست شورای ورزشی استان از بررسی طرح آزمایشی المپیاد ورزشی به منظور کشف استعدادها، افزایش تعداد ملی پوشان، ایجاد شور و نشاط در جوانان، پشتوانه سازی و تربیت قهرمانان آینده خبر داد. 
بهمن طیبی در دومین گردهمایی روسای ادارات ورزش و جوانان گلستان اظهار کرد: هدف از تصویب برگزاری طرح آزمایشی المپیاد ورزشی استان، کشف استعدادهای گوناگون ورزش در رشته های پرمدال و مدال آور، افزایش تعداد ملی پوشان گلستان در اردوها و عضویت تیم های ملی ایران، ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان و جوانان شهرهای سراسر استان، پشتوانه سازی برای تیم های منتخب استان و تیم های ملی کشور است. 
وی همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف در اجرای پروژه های ورزشی و تربیت قهرمان و چهره های برجسته ورزشی برای افتخارآفرینی در استان، کشور و میادین بین المللی و جهانی را از دیگر اهداف برشمرد. 
طیبی افزود: المپیاد ورزش گلستان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در 10 رشته ورزشی پرمدال و مدال آور برگزار خواهد شد و در جلسات بعدی آیین نامه نحوه طرح برگزاری المپیاد، کارگروه های ویژه اعضای ستاد اجرایی المپیاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

*** 

دادستان مرکز استان گلستان در بازدید از کانون اصلاح و تربیت گرگان گفت: از فرصت ها و موقعیت های کانون اصلاح و تربیت برای توانمندی خود نهایت استفاده را ببرید. 
حجت الاسلام مصطفی حقی در جمع مددجویان کانون اظهار کرد: دوران جوانی بهترین دوران عمر انسان هاست بنا به هر دلیل که در کانون بسر می برید از فرصت ها و موقعیت های پیش رو برای آموزش و باز اجتماعی شدن خودتان نهایت استفاده را ببرید تا پس از آزادی در جامعه به عنوان فردی سالم و معتمد شناخته شوید. 
دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان و قاضی ناظر زندان به منظور بررسی مسائل و مشکلات مددجویان از کانون دیدن کردند. 
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از بند نوجوان و بازداشتگاه استان بازدید و در دیدار با مددجویان مسائل و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. 

*** 

سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به مدت دو روز در آستانه مبارک امامزاده عبداله گرگان برگزار شد و در پایان قاریان و حافظان برتر معرفی شدند. 
این مسابقات در بخش قرائت، ترتیل اذان، دعا و حفظ کل، 20 جزء ، 10 جزء و 5 جزء با شرکت 200 قاری در گرگان برگزار شد. 
نفرات برتر هر بخش به مسابقات کشوری که دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، راه یافتند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار