دختر جوانی از شهروندان گالیکش که به علت علائم مشکوک به "آنفلوانزا" در بیمارستان کلاله بستری‌شده بود، درگذشت.

مرگ مشکوک دختر جوان گالیکشی به علت آنفولانزا در بیمارستان کلاله

  به گزارش گلستان24، این روزها ورود ویروس آنفولانزای کشنده یکی از داغ‌ترین اخبار رسانه‌ها است در این میان شایعه‌هایی در شهرهای مختلف کشور پخش می‌شود که می‌طلبد مردم به اخبار بی منبع توجه نکنند و از رسانه‌های معتبر اخبار را پیگیری کنند.

روز گذشته پیامی در شبکه‌های اجتماعی منطقه در حال گردش بود که در روستای منجلو از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش آنفولانزای خوکی شیوع پیداکرده و جان یک نفر را گرفته است و تعدادی را نیز روانه بیمارستان کرده است.

مرگ مشکوک دختر جوان گالیکشی

در حقیقت این خانم جوان که حدود 27 سال سن داشته دچار علائم تنفسی و گوارشی شده و بااطلاع به اورژانس 115 به بیمارستان محمد رسول‌الله شهرستان کلاله انتقال داده‌شده و متأسفانه پس از 24 ساعت ظهر روز گذشته سه‌شنبه در بیمارستان فوت‌شده است.

بعلاوه روز گذشته دو نفر دیگر از شهروندان این روستا با علائم مشابه به بیمارستان‌های مینودشت و کلاله اعزام‌شده‌اند که بیمار اعزامی به شهرستان مینودشت ساعتی پس از پذیرش مرخص شده است و بیمار منتقل‌شده به کلاله هنوز بستری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گالیکش با رد این شایعه "شیوع آنفولانزای نوع حاد در این شهرستان" به خبرنگار نیلکوه گفت: این خبر تنها یک شایعه است و تاکنون نشانه‌هایی که وجود این بیماری را در شهرستان تأیید کند گزارش نشده است.

دکتر شاهرخ رضایی انزابی افزود: از بانوی فوت‌شده نمونه‌های آزمایشگاهی گرفته‌شده و طی 10 روز آینده جواب قطعی آزمایش و علت مرگ مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما فرض را بر وجود آنفلوانزا در این روستاها قرار داده‌ایم و از امروز تیم بیماریابی در قالب پزشک، دارویار، ماما، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها به همراه 3 بهورز در روستاهای منجلو و دارآباد مستقرشده‌اند تا ضمن بیماریابی از مردم و ویزیت عمومی بیماران، بیماران بدحال را به بیمارستان کلاله انتقال داده تا از آن‌ها به‌صورت ویژه مراقبت شود و نمونه‌گیری آنفلوانزا انجام گیرد.

رضایی انزابی اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که همه‌ساله در فصل پاییز و زمستان در دو نوع تیپ B و H1N1 مشاهده می‌شود و ممکن است در بیماران قلبی و ریوی با مرگ‌ومیر همراه باشد.

وی گروه در معرض خطر آنفلوانزا را کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران واجد بیماری زمینه‌ای قلبی و ریوی و پرسنل بیمارستان عنوان کرد و گفت: طی روزهای آینده،حتی در ایام تعطیل تیم درمانی در روستاهای منجلو و دارآباد با تجهیزات کامل حاضر خواهند بود.

همچنین شبکه بهداشت گالیکش نیز آمادگی برخورد احتمالی با هر شرایط بحرانی را دارد.

وی با اشاره به اینکه افراد باید با رعایت برخی موارد از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند گفت: علائم این بیماری تب، سرفه و گلودرد، سردرد، سرگیجه، تهوع و تنگی نفس است و فرد بیمار هرچه زودتر باید به پزشک مراجعه کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش خاطرنشان ساخت: راه انتقال این بیماری تنفسی و در تماس نزدیک انسان به انسان است و افراد بالای 65 سال، کودکان زیر 5 سال، زنان باردار، بیماران دیابتی و کسانی که نقص ایمنی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند.

رضایی گفت: در هنگام ابتلا به این بیماری باید به‌اندازه کافی مایعات نوشید، استراحت کرد و غذاهای سالم و مقوی مصرف شود.

وی تأکید کرد: جهت جلوگیری از ابتلای دیگر افراد به این ویروس و کنترل بیماری از دست دادن و روبوسی با دیگران بپرهیزید، بهداشت عمومی را رعایت کنید و از مصرف خودسرانه داروها اجتناب نمایید.

همچنین به توصیه والدین دانش آموزان منجلو عصر روز سه‌شنبه و امروز چهارشنبه در مدرسه حاضر نشدند.

نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار