نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس بر لزوم گسترش و تقویت وقف دسته‎جمعی در بین مردم تاکید کرد و گفت: وقف دسته‎جمعی و گروهی در گلستان تقویت شود.

وقف دسته‎جمعی و گروهی در گلستان تقویت شود

به گزارش گلستان24،حجت‎الاسلام سید علی طاهری بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در سقاخانه شهرستان گرگان ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: نهادینه شدن وقف دسته‎جمعی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

حجت‎الاسلام سید علی طاهری

وی با اشاره به اهمیت وقف تصریح کرد: پرونده اعمال انسان‎ها با مرگ بسته می‎شود به جز چند گروه؛ کسانی که اموال خودشان را در راه خدا وقف می‎کنند تا مردم از این اموال بهره‎مند شوند در واقع ثواب و خیرات فراوانی نصیب واقف خواهد شد.

اثرات وقف از فرزند صالح بیشتر است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس با بیان اینکه تا رسیدن به جایگاه اصلی وقف فاصله زیادی داریم، افزود: طی چند سال اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه کارهای خوبی در راستای تقویت فرهنگ وقف انجام داده است، در دستورات دینی نیز به اهمیت وقف اشاره و تاکید شده است.

طاهری؛ وقف کردن را نوعی صدقه جاریه دانست و بیان داشت: برخی وقف‎ها در استان گلستان به ویژه شهرستان گرگان سابقه چندصدساله دارد.

وی با اشاره به اینکه اثرات وقف از فرزند صالح بیشتر است، گفت: فرزند صالح امکان منحرف شدن دارد، اما کسی اجازه ندارد در وقف دست‎درازی کند و واقف تا روز قیامت از ثواب این عمل خیر بهره‎مند می‎شود.

وقف مشترک و دسته‎جمعی اقدامی حسنه است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس از مردم خواست تا زمانی که در قید حیات هستند اقدام به عمل پرخیر و برکت وقف کنند و ابراز داشت: وقف اموال خود را به وارثین محول نکنید، در زمان حیات وقف کردن در واقع پاگذاشتن روی امیال دل است.

طاهری افزود: وقف در زمان حیات برای برخی افراد سخت و طاقت‎فرسا است به همین دلیل ارزش وقف در زمان حیات نزد ذات اقدس الهی بیشتر است.

وی وقف مشترک و دسته‎جمعی را اقدامی حسنه خواند و گفت: وقف دسته‎جمعی سبب می‎شود تا چند نفر با هم نسبت به عمل خیر اقدام کنند که تبلیغ و ترویج این‎گونه وقف‎ها ضروری است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار