با حضور پرشور عزاداران حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری تجمع «لبیک یا رسول‎الله» در 20 بقعه این استان خبر داد.

تجمع «لبیک یا رسول‎الله» در 20 بقعه گلستان

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‎سیدنژاد صبح امروز در حاشیه برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا رسول‎الله (ص) در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این تجمع در سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در 20 بقعه متبرکه گلستان برگزار می‎شود.

تجمع در گرگان

وی با بیان اینکه تجمع لبیک یا رسول‎الله (ص) با حضور مردم ولایت‌مدار، هیئت‎های مذهبی و دوست‌داران اهل‎بیت (ع) و سوگواران حسینی در حال برگزاری است، تصریح کرد: مراسم زیارت از راه دور پیامبر عظیم‎الشأن اسلام و محفل انس با قرآن به همراه مداحی و سخنرانی در این روز انجام می‎شود.

اقامه نماز اول وقت باید در جامعه ترویج شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برپایی خیمه‎های معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: در این خیمه‎ها نسبت به پاسخگویی مسائل شرعی، رفع شبهات، مشاوره خانواده اقدام می‎شود.

رئوف‎سیدنژاد با اشاره به اینکه ایستگاه‎های نقاشی کودکان نیز در کنار خیمه‎های معرفت پیش‎بینی شده است، گفت: هدف از برپایی ایستگاه‎های نقاشی کودکان این است که آنها با آموزه‎های دینی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت با حضور سوگواران حسینی و هیئت‎های مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می‎شود، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین درس‎های امام حسین (ع) در واقعه عاشورا اقامه نماز اول وقت بود که این مهم باید در جامعه ترویج شود.

30 وقف جدید در سال 94 در گلستان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اهمیت وقف گفت: وقف سنت حسنه‎ای است که مردم خداجوی با انفاق بخشی از دارایی خود با خدا معامله می‎کنند.  

رئوف‎سیدنژاد از تعدادی وقف جدید در استان خبر داد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 وقف جدید صورت گرفته و این رقم تا روزهای آتی افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار