روحیه جهادی شهرداری در کارهای عمرانی، فرهنگ در انزوا؛

خستگی‎ناپذیری، عزم و اراده جدی و حرکت‎های جهادیِ شهردار گرگان در فعالیت‎های عمرانی بر هیچ‎کس پوشیده نیست و در شرایطی که مسئولان در سطح کلان و حتی در سطح استان گلستان دم از کمبود اعتبارات و منابع مالی می‎زنند تا خود را از کم‎کاری تبرئه کنند اما مدیریت شهری توانسته به خوبی رضایت مردم را جلب کند اما در این میان فرهنگ به انزوا کشیده شده است.

گلایه مردم از فضاسازی کمرنگ دهه فجر تا تبلیغات گسترده افتتاح پروژه زیرگذر

به گزارش گلستان24،در حالی که کارهای عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا در شهری که به دارالمومنین لقب گرفته فضای شهرمان به سمت اسلامی‎تر شدن پیش برود اما گویا آقای شهردار اکثر توجه خود را بیشتر به ساخت و ساز و گلکاری متمرکز کرده است فراموش نکنیم اگر شهرمان رنگ و بوی فرهنگی به خود نگیرد شرایط هیچگاه گل و بلبل نمی‎شود.

در گوشه گوشه شهر که قدم می‎گذاری بنرهای تبلیغاتی برای افتتاح زیرگذر شهیدصیادشیرازی با حضور خواننده موسیقی سالار عقیلی بیشتر از فضاسازی محیطی دهه فجر به چشم می‎خورد این موضوع نه فقط به چشم رسانه‎ها بلکه در نگاه مردم نیز جای سوال بود.

IMG 0026

دهه فجر امسال نیز به پایان رسید اما تبلیغات محیطی در شهر گرگان شایسته سی و هفتمین سالگرد جشن انقلاب نبود و زیباسازی دهه فجر کمرنگ دیده شد، کسانی که برای آمدن رئیس جمهور ستاد مردمی شکل می‎دهند و بنرهای چندمتری در سطح شهر برپا می‎کنند یا برای ورود فعالان سیاسی ستادهای مردمی ایجاد می‎شود، چرا در جشن انقلاب غیبت ستادهای مردمی واضح است.

هزاران سوال دیگر در این میان وجود دارد که شاید از حوصله خوانندگان عزیز خارج باشد اما چرا برای حضور فلان خواننده موسیقی و برگزاری کنسرت‎های پیایی باید سطح شهرمان بنرباران شود و جشن انقلاب کم‎فروغ دیده شود حضور سالار عقیلی خواننده سنتی کشورمان که اصالت کردکویی دارد اکنون بعد از حاشیه‎های بسیار به گلستان می‎آید و در این راستا تبلیغات گسترده‎ای شد که در این شرایط اقتصادی لزومی نداشت، این دغدغه‎ها را از دیدگاه برخی از شهروندان به رشته تحریر درآوردیم تا شاید مسئولان بشنوند و به مسائل فرهنگی کمی بیشتر دقت کنند.

اکرم شاه‎حسینی یکی از شهروندان گرگانی است که می گوید تبلیغات دهه فجر در سطح شهر بسیار ضعیف است و باید مانند افتتاح پروژه‎های بزرگی همچون افتتاح پل زیرگذر صیاد شیرازی تبلیغات گسترده‎ای صورت گیرد تا کشور عزیز ایران اسلامی که با خون‎ هزاران شهید آبیاری شد را قدر بدانیم و دهه فجر را بزرگ و مقدس برشماریم و این مراسم را هرچه باشکوه تر از سال‎های قبل برگزار کنیم.

IMG ۲۰۱۳۰۱۰۲ ۰۲۱۴۲۹

یحیی مهرافزا یک شاعر گلستانی است که در این‎باره می‎گوید مسئولان باید دهه فجر را هرچه باشکوه‎تر برگزار کنند زیرا پیروزی انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده است.

این شاعر سپیدموی براین باور است که همه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند اکنون نیز همه وظیفه داریم مردم و مسئولان در کنار هم این پیروزی را جشن بگیریم.

IMG ۲۰۱۳۰۱۰۲ ۰۲۳۱۴۱

شهناز راستگو یکی از عکاسان باسابقه شهرستان گرگان است که می‎گوید یکی از دلایلی که افتتاح پل زیرگذر صیاد شیرازی پررنگ‎تر دیده شد به خاطر این است که حرف افتتاح این پروژه در بین مردم و یا در بیلبوردها قابل مشاهده است حتی تبلیغات در بنرها و در فضای تلگرام منتشر شده تا دید مردم به سمت زیرگذر بیشتر سوق پیدا کند.

این عکاس گرگانی ادامه داد: فضای دهه فجر در شهرستان گرگان کمرنگ بود و به چشم مردم نیامد اگر تبلیغات گسترده تری در این زمینه می‎شد به طبع خیلی خوب بود هرچند همه انقلاب اسلامی را دوست داریم و اگر این جشن با تبلیغات کمرنگی همراه باشد باز هم خاطرات شیرین انقلاب از ذهن مردم مومن و انقلابی پاک نمی‎شود.

راستگو یک خواسته هم از مسئولان داشت اینکه زندگی و شخصیت امام راحل در تمامی سال برای مردم از طریق رسانه‎ها انعکاس داده شود تا جامعه بخصوص نسل جوان با سیره و روش امام راحل بیشتر آشنا شوند.

photo 2016-02-10 22-32-34

طاهره غریب لمسکی یکی دیگر از شهروندان گرگانی است که می‎گوید: تبلیغات در سطح شهر به خوبی دیده نشد و می‎توانست خیلی بهتر و گسترده‎تر صورت بگیرد اگر مراسم دهه فجر مانند افتتاح پروژه پل زیرگذر با چنین تبلیغات گسترده‎ای صورت می‎گرفت یقینا بهتر بود.

photo 2016-02-10 22-32-29

محمد که 27 سال سن دارد و روزهای انقلاب را به چشم ندیده معتقد است که برنامه‎های خوبی برای دهه‎فجر پیش‎بینی شده است، ولی باید به معنای واقعی برای سی و هفتمین سال انقلاب اسلامی جشن بگیریم، بنده به سهم خودم از مسئولان تشکر می‎کنم.

این پسرک جوان ادامه می‎دهد که از اقدامات شهرداری گرگان خیلی خیلی راضی هستم این رضایتمندی را شما هم می‎توانید در نگاه مردم و یا روز افتتاح پروژه‎های شهرداری ببینید از همینجا به شهردار خوبمان خدا قوت و دست مریضاد می‎گویم، الهی زنده باشد تا گرگان رنگ توسعه را بیشتر به خود ببیند.

IMG 0028

مردم شهر گرگان علاوه بر تشکر و قدردانی از مسئولان شهرشان نسبت به یک موضوع مشترک بودند کمرنگ بودن فضاسازی شهری؛ و این سوال ذهن‎شان را کنجکاو کرده بود که آیا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به اندازه پل زیرگذر صیادشیرازی نیست؟

با توجه به عملکردهای بسیار خوب شهردار که در چند سال اخیر از خود نشان داد جای این سوال باقی است آیا هزینه چند ده میلیونی برای افتتاح پل زیرگذر صیادشیرازی هزینه گزاف و هنگفتی نیست؟؟؟

آیا لازم بود برای افتتاح چنین پروژه‎ای از سالار عقیلی با این همه حاشیه که داشت آن هم در این برهه زمانی برای افتتاح پروژه زیرگذر صیادشیرازی به گلستان دعوت شود در حالی که افراد شاخصی نیز در استان گلستان وجود داشت و یا از ظرفیت خوانندگان موسیقی فجر در گلستان بهره گرفت؟؟

در این میان دغدغه دیگری که وجود دارد این است که شهردار گرگان قول داده بودند تا یک پروژه زیرگذر به نام شهید مدافع حرم سید احسان حاجی حتملو نامگذاری شود اما این وعده همچنان محقق نشده است استان گلستان4000 شهید داده‎ آیا واقعا جای شهید در افتتاح پروژه ها خالی نیست؟؟؟


/یاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار