طی مراسمی با حضور استاندار گلستان

بوستان چهار هزار شهید استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان آق‎قلا افتتاح شد.

بوستان 4 هزار شهید استان گلستان افتتاح شد

به گزارش گلستان24،بوستان چهار هزار شهید استان گلستان ظهر امروز با حضور استاندار گلستان، فرمانده سپاه نینوای استان، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، مردم این شهرستان، دانش‎آموزان و دانشجویان و مردم شهیدپرور شهرستان آق‎قلا افتتاح شد.

استاندار گلستان در این مراسم اظهار کرد: هفته درختکاری بهانه‎ای برای بنیانگذاری معماری سبز در جامعه است.

حسن صادقلو ادامه داد: درختکاری و توجه به طبیعت دارای بنیانگذاری الهی است و خداوند با آفریدن این فضاهای سبز و زیبایی‎های طبیعی قدرت مهربانی و زیبایی‎گرایی خود را به انسان هدیه داده است.

وی خاطرنشان کرد: زیبایی‎گرایی در مکتب اسلام آموزه‎های وسیعی دارد و ما نیز باید در این راستا با توجه به این اصل مهم، اقدامات تاثیرگذاری را در دستور کار خود قرار دهیم.

صادقلو با تاکید بر اهمیت توجه به منابع طبیعی، افزود: متاسفانه به دلیل آسیب‎های زیادی که در چندین سال گذشته به عرصه‎های منابع طبیعی در کشور و حتی استان گلستان وارد شده، استان گلستان را در منطقه نیمه‎خشک قرار داده و حتی در حال حرکت به سوی خشکی هستیم.

وی تاکید کرد: همه ما باید در این راستا اقدامات بزرگی را در دستور کار قرار دهیم تا این مشکل به سرعت حل شود و کاشتن نهاد و درختکاری یکی از این راهکارهاست.

استاندار گلستان با انتقاد از عدم توجه اهالی ترکمن‎صحرا در استان گلستان به کاشت درخت در مناطق خود، گفت: نوع معماری خانه‎های اهالی ترکمن به صورتی است که دارای حیاط‎های بزرگ هستند، اما متاسفانه به دلیل عدم استقبال از درختکاری اهالی این دیار، منطقه ترکمن‎صحرا به منطقه خشک تبدیل شده است.

صادقلو بیان کرد: همه اهالی استان گلستان، بزرگان ترکمن، مسئولان شهرستان و اقشار مختلف در این سرزمین باید به فرهنگ درختکاری در ترکمن‎صحرا توجه کنند تا به یک نتیجه عملی برسیم.

وی اضافه کرد: حرکت هوای استان گلستان از سمت شمال غربی به سوی جنوب شرقی است و اگر می‎خواهیم بخش جنوبی استان را نجات دهیم باید به شمال استان در این راستا رسیدگی کنیم.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت درختکاری و نگهداری پس از کاشت درخت، اظهار کرد: متاسفانه در برخی مواقع دیده شده که در عرصه درختکاری اقدامات بزرگی صورت گرفته اما به دلیل عدم توجه به موضوع نگهداری یا همان مرحله داشت، درخت‎ها نابود شده که حتی تاثیرات منفی چندین برابری در طبیعت به جای می‎گذارد.

صادقلو در پایان ابراز کرد: اقتصادی کردن درختکاری موضوعی است که می‎تواند در این عرصه موثر باشد و از اینجا اعلام می‎کنم این آمادگی وجود دارد که شهروندان بخصوص کشاورزانی که در حاشیه جاده‎ها دارای زمین‎های کشاورزی هستند، نهالی در اختیارشان گذاشته خواهد شد تا نسبت به درختکاری اقدام کنند که باید در حفظ آن بکوشند و از محصول آن نیز برای خود استفاده کنند.

گفتنی است پس از کاشتن نهال، مانور اطفای حریق به صورت نمادین در حاشیه این مراسم برگزار شد.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار