مدیر عامل مخابرات گلستان:

مدیرعامل مخابرات استان گلستان گفت: استان گلستان به عنوان نخستین استان دارای مرکز آی‎سی‎تی روستایی در کشور معرفی شد، اما به دلیل کمبود بودجه و امکانات این طرح راکد مانده است.

به گزارش گلستان24،غلامعلی شهمرادی هشتمین جلسه شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با حضور دکتر وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گلستان واقع در روستای قرن‌آباد گرگان با برشمردن خدمات شرکت مخابرات استان اظهار کرد: مرکز جامع آی‎سی‎تی استان گلستان به عنوان اولین پایگاه آی‎سی‎تی کشور در پنجم خردادماه 1383 راه‎اندازی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بسترسازی شکوفایی اقتصادی گفت: استان گلستان با توجه به ظرفیت علمی بالا و تعداد بالای فارغ‎التحصیلان رشته‎های دانشگاهی همیشه در اجرای طرح‎های برتر کشور موفق عمل کرده، اما متاسفانه کمبود سرمایه و منابع، مانع اصلی توسعه و گسترش این طرح‎ها شده است.

حسین مومنی ضمن تشریح و بیان سیاست‎ها برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه کسب و کارهای دیجیتال گفت: یکی از شاخص‎های توسعه استان، افزایش سهم آی‎سی‎تی از اقتصاد از طریق بالا بردن سطح تولید محتوی الکترونیکی در استان است که این مهم با تقویت بخش خصوصی و توانمندسازی دانش‌آموختگان دانشگاهی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه‎هایی همچون راه‎اندازی مراکز شتاب‎دهی فناوری، پردیس‎های تولید محتوی الکترونیکی و برگزاری اردوهای استارتاپ منجر به تقویت نیروی انسانی و بخش خصوصی و تولید گسترده محتوی الکترونیکی خواهد شد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این جلسه درخصوص حوزه آی‎سی‎تی در استان گلستان گفت: استان گلستان با توجه به پتانسیل بالای نیروی جوان دانشگاهی، همیشه در اجرای طرح‎های نوآورانه پیشقدم بوده است که این ویژگی بارز استان با برنامه‎ریزی مدون و اتخاذ سیاست‎های جدید و جذب سرمایه‎گذار می‎تواند زمینه‌ساز شکوفایی استان گلستان شود.

علی وطنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با داشتن 14 ستاد توسعه فناوری به صورت جدی در جهت راهبردی کردن پیوند علم و صنعت و حمایت از نخبگان، شروع به فعالیت کرده است و از هیچ فعالیتی برای توسعه کشور فروگذار نیست.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در راستای مرزهای دانش است، تصریح کرد: این معاونت برای تجاری‎سازی و ملی‎سازی این طرح‎ها، با تسهیلات متنوع آمادگی پیوند بهتر علم و صنعت را دارد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: استان گلستان در این زمینه فضای مناسبی برای سرمایه‎گذاری در طرح‌های دانش بنیان دارد که در این زمینه دفتر فناوری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‎های لازم را خواهد داشت.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار