آغاز خرید تضمینی گندم، پنج طرح بزرگ شهرداری گرگان آماده معرفی به سرمایه گذاران، بازدید شهرداران استان از تهران، افتتاح کانال آبرسان سایت میگو گمیشان، پل های هوایی شهر گرگان مکانیزه می شوند، برخورد پراید با کامیون در جنگل گلستان و تحویل یک سنجاب درختی و حواصیل شب به محیط زیست از عناوین خبری روز شنبه ایرنا مرکز گلستان است.

اخبار متنوع از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان 24، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان اعلام کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی در بیشتر مناطق استان عملیات برداشت و تحویل گندم کشاورزان از سطح مزارع آغاز شده است. 

رمضانعلی ریاحی افزود: فراهم شدن شرایط مساعد جوی به خصوص در شرق استان باعث شد تا کشاورزان منطقه گنبدکاووس نسبت به این امر اقدام و محموله های خود را تحویل مراکز خرید تعیین شده نمایند. 

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی در سراسر استان تعداد 80 مرکز خرید در بخش های دولتی تعاون روستایی، سیلوها و انبارهای جانبی کارخانجات آردسازی استان به منظور تحویل گندم کشاورزان در نظر گرفته شده تا در تحویل با کوچکترین مشکل احتمالی برخورد نکنند. 

وی افزود: همچنین کلیه مراکز خرید دولتی شرکت غله گلستان با تمامی توان و استعداد فنی این آمادگی را دارند تا محصول کشاورزان را در بهترین شرایط ممکن خریداری کنند. 

*** 

رییس اداره سرمایه گذاری شهرداری گرگان از انتشار آگهی فراخوان پنج طرح بزرگ شهری برای جذب سرمایه گذار به ارزش چند ده میلیارد تومان خبر داد. 

احمد لشکربلوکی گفت: احداث مجتمع تجاری خدماتی و ترمینال مدرن در زمینی به مساحت حدود دو هکتار واقع در جرجان، مجتمع تجاری خدماتی در زمینی به مساحت 14 هزار مترمربع در ترمینال اتوبوسرانی، مرکز خرید (هایپرمارکت) و مجموعه شهر بازی مدرن در زمینی به مساحت سه هکتار در بلوار شهید صیاد شیرازی، مجتمع مسکونی در سروش جنگل و بلوار جانبازان و تجهیز و تکمیل شهر بازی موجود در ناهارخوران از جمله پروژه هایی است که بزودی آگهی فراخوان انجام آن برای جلب مشارکت بخش خصوصی به منظور توسعه شهر منتشر خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین طی چند هفته اخیر نشست هایی با سرمایه گذاران بزرگ داخلی و خارجی در خصوص احداث تله کابین شهر و احداث هتل پنج ستاره برگزار شده که سرمایه گذاران برای اجرای این پروژه ها اعلام آمادگی کرده اند. 

*** 

جمعی از شهرداران استان گلستان در برنامه ای دو روزه از سطح شهر تهران و طرح ها و پروژه های شهرداری منطقه 9 بازدید میدانی به عمل آوردند. 

در این برنامه پس از برگزاری جلسات مرتبط با مدیران شهری تهران، از پروژه های عمرانی و خدماتی شاخص این شهر و به ویژه شهرداری منطقه 9 بازدید شد. 

دیدار از مرکز فوریت های خدمات اجتماعی، پروژه زیرگذر میدان فتح، سرای محله سلیمی، سرای محله دکتر هوشیار، برج آزادی از جمله برنامه های روز اول و آموزش و آشنایی با بازرسی های مجازی و حسینیه در دست اقدام گلستانی های مقیم تهران نیز از برنامه های روز دوم بود. 

در این بازدید 22 شهردار و همچنین تعدادی معاون و کارشناس حضور داشتند. 

***

پروژه کانال آبرسان سایت میگو گمیشان با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل شیلات گلستان به بهره برداری رسید. 

برای کانال آبرسان از دریا تا سایت پرورش میگو (به منظور تأمین آب مزارع میگو) به طول 12 کیلومتر افزون بر 2.5 میلیارد تومان از اعتبارات استانی بودجه تخصیص داده شده است. 

این پروژه با توجه به تعهدات دولت برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت تأمین آب مورد نیاز مزارع پرورش میگو به بهره برداری رسیده است. 

هم اینک چهار هزار هکتار عرصه برای پرورش میگو قابل واگذاری به متقاضیان بوده و این سایت تا 28 هزار هکتار قابل توسعه است. 

*** 

معاون فنی و عمران شهرداری گرگان گفت: تجهیز پل های هوایی و مکانیزه کردن آن با پله برقی یا آسانسور به تناسب حجم عبوری عابر پیاده در هر یک از پل های عابر در برنامه امسال است. 

محسن احمدی افزود: پل هایی که در حال احداث و شروع عملیات اجرایی است مجهز به آسانسور، رمپ یا پله برقی خواهد شد.

***

برخورد سواری پراید با کامیون در محور جنگل گلستان دو کشته و سه مجروح بر جای گذاشت. 

برابر اعلام قرارگاه پلیس راه استان گلستان این تصادف مقارن ظهر روز گذشته در جنگل گلستان به وقوع پیوست. 

در این تصادف راننده و سرنشین سواری پراید به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و سه نفر نیز مجروح شدند. 

کارشناس پلیس راه در بازدید از صحنه تصادف علت آن را انحراف به چپ سواری پراید تشخیص داد. 

***

مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان پس از یک تماس تلفنی مردمی یک سنجاب درختی را از یک رهگذر دریافت کردند. 

پس از بررسی های لازم برای مشخص شدن سالم بودن وضعیت جسمانی این حیوان و به خصوص اهلی بودن این جونده پس از انجام هماهنگی های لازم و اخذ تعهد اداری تحویل یک همیار محیط زیست شد. 

سنجاب یک حیوان جونده است که معمولا بالای درختان زندگی و در طبیعت از گردو و فندق، بلوط ، میوجات و دانه ها تغذیه می کند. از صفات مشهور سنجاب ذخیره سازی گردو و فندق در شکاف درختان و یا زیرزمین است. 

***

یک قطعه پرنده حواصیل شب توسط یک همیار محیط زیست به محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست مینودشت تحویل داده شد. 

با تماس یکی از دوستداران طبیعت با اداره حفاظت محیط زیست مینودشت مبنی بر حضور پرنده ای مصدوم در باغ شخصی واقع در حاشیه رودخانه چهل چای کارشناسان به محل اعزام شده و پرنده مصدوم را تحویل گرفتند. 

در بررسی مشخص شد این پرنده حواصیل شب نام داشته و از ناحیه سینه مورد اصابت ساچمه قرار گرفته و قادر به پرواز کردن نیست که برای مداوا به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان انتقال یافت. 

زیستگاه حواصیل شب در تالاب ها، دریاچه ها و سواحل رودخانه ها است. 

***

هزینه مصرف برق شهروندان علی آباد طبق مناطق گرمسیری محاسبه می شود. 

بر اساس اعلام دفتر نماینده علی آباد با تقاضای رحمت اله نوروزی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص محاسبه برق مصرفی شهروندان طبق مناطق گرمسیری موافقت شد. 

این دستور را انجم شعاع معاون پارلمانی وزارت نیرو به زیرمجموعه وزارتی ابلاغ کرده است. 

***

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی با اشاره به این که شناخت نیازها، مطالبات و انتظارات مردم یک ضرورت است گفت: شناخت وضعیت موجود و ترسیم شرایط مطلوب، از وظایف اصلی و اساسی مدیران امروز در خدمت به مردم و نظام اسلامی است. 

محمود ربیعی با بیان این که هیچ مدیری حق ندارد در مسیری حرکت کند که خلاف اهداف و برنامه های دولت است، گفت: مدیری موفق است که بر اساس نقشه راه دولت تدبیر و امید در خدمت به مردم و پاسخگو به مطالبات مردمی باشد که جلب اعتماد عمومی از مصادیق بارز آن است.

وی نگاه مدیریت کشور در دولت دکتر روحانی را نگاه کارشناسانه به امور کشور دانست و گفت: مهمترین ویژگی دولت همین نوع نگاه و تقویت بنیه بینش علمی است که به توسعه همه جانبه، پایدار و درازمدت می انجامد زیرا این نوع مدیریت مبتنی بر واقعیات کمی و کیفی کشور است.

***

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در نشست هماهنگی برگزاری آیین پایانی جشنواره کشوری نماز گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز در گلستان یک اقدام ارزنده و ماندگار فرهنگی خواهد بود و باید از این فرصتی که نصیب استان شده نهایت استفاده را ببریم.

علی اصغر طهماسبی در باره تأمین اعتبارات لازم برای برگزاری این جشنواره با حضور هنرمندان طراز اول کشور اظهار کرد: 50 درصد کل هزینه آیین پایانی بر عهده ستاد اقامه نماز کشور و 50 درصد باقیمانده بر عهده ستاد اقامه نماز استان و فرمانداری هاست.

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی هنری نماز به میزبانی استان گلستان در زمینه فیلمنامه نویسی، پویانمایی، محصولات چندرسانه ای، تولیدات سخت افزاری، رمان، عکس، فیلم کوتاه و فیلم مستند با حضور هنرمندان و چهره های هنری کشور و استان خرداد ماه جاری در گرگان برگزار می شود.

*** 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه بازدیدهای هفتگی از واحدهای تولیدی، از شرکت شالیکوبی طارم وطن دشت گلستان دیدن کرد. 

امراله عباسی در این بازدید با بیان این که یکی از وظایف دولت حمایت از واحدهای تولیدی و کشاورزی است گفت: امیدواریم با همت بالا و پشتیبانی مسئولان مشکلات پیش روی کارآفرینان و صنعتگران مرتفع شود. 

وی در ادامه بر تقویت بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است با بازرسی های مستمر، تلاش برای تنظیم روابط مطلوب بین کارگر و کارفرما و با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی های مناسب، انگیزه لازم را برای مشارکت جدی تر بخش خصوصی فراهم آورد. 


***

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی متوسطه دوره اول استان گلستان همزمان با سراسر کشور با حضور حدود هشت هزار دانش آموز برگزار شد. 

این آزمون با همکاری اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی، همزمان در 35 حوزه امتحانی در استان برگزار شد. 

در آزمون امسال هفت هزار و 954 دانش آموز شرکت داشتند که از این تعداد سه هزار و 839 دانش آموز پسر و چهار هزار و 115 دانش آموز دختر بودند. 

***

مرجان نازقلچی فرماندار بندرترکمن در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از این اداره کل خواست نظارت بیشتری بر قیمت اجناس در این شهرستان داشته باشند. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان نیز گفت: این اداره کل به عنوان پنجمین حلقه وظیفه رسیدگی به تخلفات را در دستور کار خود دارد و در تمام مراحل تولید، توزیع، نظارت و قیمت گذاری همراه دستگاه ها بوده و همکاری می کند. 

حسین حسن پور در ادامه اظهار کرد: برای تهیه مکان استقرار اداره در شهرستان، سازمان تعزیرات حکومتی 50 درصد کمک می کند اما برای 50 درصد باقیمانده انتظار داریم فرماندار کمک کند تا از منابع و اعتبارات، محلی تهیه شود. 

***

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در نشست شورای اداری بندرگز گفت: هم اینک 50 پروژه عمرانی در این شهرستان در حال اجراست و باید نظارت کیفی و کمی بر روی این پروژه ها صورت گیرد و گزارش های آن در سامانه نظارت بر پروژه های عمرانی ثبت تا با اطلاعات صحیح و بموقع بتوان برنامه ریزی مناسب انجام داد. 

رضا مروتی با اشاره به وجود مشکلات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز و حاشیه نشینی افزود: شهرداران و اعضای شوراهای شهر باید نگاه ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

وی تأکید کرد: شهرداران گسترش شهر را در سطح دنبال کنند و نوسازی بافت های فرسوده را در دستور کار خود قرار داده تا عدالت در استفاده از امکانات شهری رعایت شود و از زمان و امکانات استفاده بهینه صورت گیرد. 

وی به مناسب سازی محیط شهری اشاره کرد و گفت: باید فضا و محیط برای جانبازان، معلولین و سالمندان قابل دسترسی باشد و مسئوولین در این زمینه باید توجه لازم را داشته باشند.


***


نمایندگان جمهوری اوستیای جنوبی با رییس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان دیدار و گفت و گو کردند. 

معاون رییس جمهور اوستیای جنوبی در این دیدار ضمن تشکر از دعوت اتاق و بیان موقعیت جغرافیایی این جمهوری گفت: آمادگی داریم از امکاناتی که روسیه در اختیار ما قرار داده به نفع دو کشور استفاده کنیم. 

آلن تخوف با اشاره به نیازهای جمهوری اوستیای جنوبی افزود: می توانیم در زمینه زیرساخت ها بر روی کمک ایران حساب کنیم. 

وی با تأکید بر درخواست از استان گلستان برای ایجاد کارخانه در اوستیای جنوبی گفت: در بخش کشاورزی هیچ گونه فعالیتی نداریم و بیشتر به صورت خصوصی است و افراد به صورت سنتی به کشاورزی می پردازند. 

وی با اشاره به امکانات زیاد اوستیا در تولید چوب گفت: ما شناخت زیادی از ایران نداشتیم اما حالا نیازمند کمک ایران در زمینه های برق، راه، ساختمان و ... هستیم. 

همچنین ویتالی پلیف وزیر کشاورزی اوستیای جنوبی و رحمان قره باش عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان در باره انتقال فناوری کشاورزی، پرورش مرغ و آبزیان و این که اوستیای جنوبی منطقه آزاد است و می توان از آن بهره برداری منطقی کرد، سخن گفتند. 

نمایندگان جمهوری اوستیای جنوبی از چند کارخانه استان گلستان دیدن کردند. 

روسیه در سال 2008 پس از دفع حمله پنج روزه نیروهای گرجستان به اوستیای جنوبی، استقلال این منطقه و آبخازیا جمهوری خودخوانده دیگر را به رسمیت شناخت. 


***


پنج اثر کاریکاتور و کارتون هنرمندان استان گلستان در بخش رقابت و نمایشگاه بین المللی کاریکاتور داعش پذیرفته شد. 

بر اساس اعلام حوزه هنری گلستان از بین یک هزار و 72 اثر از سراسر دنیا، محمدرضا عباسپور با دو اثر کاریکاتور و دو اثر کارتون و شادی نصیری با یک اثر کارتون موفق به حضور در بخش رقابت و نمایشگاه شدند. 

مسابقه بین المللی کاریکاتور داعش، در پی تجاوز و جنایات نیروهای داعش علیه مسلمانان بی دفاع و بی گناه، توسط سازمان هنری رسانه ای اوج با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و طی آن هنرمندانی از 43 کشور جهان شرکت کردند. 


***


مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اشاره به بازنگری و تغییر در قانون مدیریت بحران کشور گفت: اجرای آزمایشی این قانون وارد هفتمین سال فعالیت خود شده و اکنون با تغییراتی، منتظر تثبیت و یا تمدید اجرای دوره آزمایشی است. 

صادق ‎علی مقدم در کارگاه 'برنامه پاسخ ملی نظام سلامت در بلایا و فوریت‎ها' خاطرنشان کرد: در تغییرات جدید عنوان مدیریت بحران به مدیریت حوادث غیرمترقبه تغییر یافته و مراحل چهارگانه پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی به پنج مرحله افزایش یافته و پیش بینی به آن اضافه شده است. /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار