منطقه آسیب پذیر و محروم اسلام آباد با روحیه بسیجی مسئولین و با تفکر محرومیت زدایی به سمت آبادانی و پیشرفت قدم بر می دارد.

آسفالت،خانه بهداشت،روشنایی؛ قدمهایی در مسیر محرومیت زدایی اسلام آباد

به گزارش گلستان24،فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه ای با موضوع محرومیت زدایی از مناطق محروم گنبدکاووس، به مصوبه شورای تامین در خصوص انتخاب ۳ نقطه آسیب پذیربه صورت پایلوت در استان گلستان اشاره کرد وتصریح کرد: اقدامات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای منطقه اسلام آباد در گنبدکاووس طی ۶ ماه برنامه ریزی شده که جلسات زیادی نیز با مسئولین شهرستانی در خصوص همکاری در این نقطه برگزار شد.

محمد حمیدی با بیان اینکه ادارات و ارگان ها با روحیه مدیریتی و بسیجی خود پا به این عرصه گذاشتند، گفت: هدف ما در مرحله اول انجام فعالیت های فرهنگی، عمرانی است که بیشتر اقدامات انجام شده و باقی آنها نیز در دست پیگیری است.

بازگرداندن ۷ دانش آموز به مدرسه اسلام آباد کار ارزشمندی بود

وی در ادامه از اقدام شایسته آموزش و پرورش در جهت بازگرداندن ۷ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدرسه اسلام آباد تقدیر و تشکر کرد و بهبودی منطقه اسلام آباد را در گرو همکاری و همیاری تمام ادارات با همدیگر دانست.

فرمانده سپاه گنبد: فعالیت های مناسبی انجام شده ولی هنوز جای کار دارد/ضرورت توجه بیشتر مسئولین به پیگیری فعالیت ها

در ادامه فرمانده سپاه گنبدکاووس نیز با بیان گزارشی از عملکرد ادارات در این منطقه پرداخت: اداره بهزیستی نیز با شناسایی ۸۰ زن سرپرست خانوار در جهت کمک و یاری آنها قدم برداشته، همچنین ادارات دیگر نیز فعالیت های مناسبی انجام داده اند، ولی هنوز جای کار دارد و باید اقدامات و برنامه ریزی هایی که در این جهت انجام گرفته کامل شود.

سرهنگ رمضانعلی بادلی با بیان اینکه برخی اقدامات هنوز باقی مانده است که باید پیگیری شود، روحیه بسیجی ادارات را مورد تحسین قرار داد و محرومیت زدایی را یکی از اهداف مهم و کلیدی انقلاب اسلامی دانست.

برخی از اقدامات انجام شده در این منطقه می توان به پیگیری مراحل پایانی ساخت خانه بهداشت، انجام زیرساتها و طرح هادی جهت ،آموزش ها جهت فعالیت ها و حرفه آموزی برخی از روستاییان از سوی اداره حرفه و فن گنبدکاووس، برق رسانی و نصب ترانس روشنایی توسط اداره برق شهرستان و فعالیت های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد و بسیج دانشجویی شهرستان قسمتی از این اقدامات بوده است.

مشاور جوان فرماندار: اسلام اباد به یک مهدکودک هم نیازمند است

همچنین در این جلسه مشاور جوان فرماندار گنبدکاووس نیز گفت: ما در این منطقه نیازمند تاسیس مهدکودک و پیگیری پرونده احداث مدرسه هستیم که باید مسئولین توجه بیشتری داشته باشند.

اعظم پاکدل بااشاره به محلق شدن منطقه بدون شناسنامه اسلام آباد به روستای قلندر آباد تصریح کرد: تقویت وحدت بین این دو منطقه نیز مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش این منطقه باشیم.

وی به اقدامات ادارات و ارگانها گوناگون در جهت آبادانی اشاره کرد و افزود: ادارات شهرستانی به جهت تجمیع فعالیت ها و ارائه گزارشها به استان فعالیت ها و مستندات انجام شده خود را ارسال نمایند.

منبع:قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار