مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: برای داشتن محیط زیستی سالم و استقبال از مسافران و گردشگران، طرح "مسیر سبز، ساحل پاک" از ۲۵ اسفندماه همزمان با ۵ استان ساحلی کشور در گلستان اجرایی می‌شود.

طرح "مسیر سبز، ساحل پاک" در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان24، اسماعیل مهاجر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام نوروز مسافران و گردشگران زیادی در استان‌های شمالی کشور به‌ویژه گلستان حضور خواهند یافت و مردم نیز برای رفتن به تفرجگاه‌ها و جنگل‌ها و سواحل رقبت بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: به همین منظور و برای برخورداری از محیط زیست پاک و فرح‌بخش طرح " مسیرسبز ساحل پاک" در سطح استان گلستان به اجرا در می‌آید.

مدیرکل محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا در نوروز 93 در 3 استان کشور اجرا شد، اما امسال از25 اسفند ماه در 6 استان ساحلی کشور آغاز خواهد شد.

مهاجر گفت: در ایام تعطیلات نوروزی و مناسبت‌هایی که مردم در رفت و آمد هستند این طرح اجرا خواهد شد و مردم شاهد آن خواهند بود.

مدیرکل محیط زیست گلستان تصریح کرد: ما می خواهیم یک وظیفه مندی برای مسئولان و مردم به وجود بیاید زیرا نظافت و پاکی هم نشانه ایمان و هم نشانه فرهنگ و تمدن کهن ایرانی است.

وی اظهار داشت: در این راستا با صدا وسیما هماهنگی‌های لازم را  انجام داده‌ایم که برای شناسایی استان و پیام‌های زیست محیطی اقدام شود و تشکل‌های زیست محیطی نیز در انجام این طرح در نقاط مختلف استان برنامه‌های آموزشی و تنویر افکار عمومی را برای مردم عزیز خواهند داشت.

مهاجر افزود: در راستای این طرح رشته‌های مختلف ورزشی ساحلی، مانند والیبال و فوتبال ساحلی،طناب کشی در سواحل و نظافت سواحل و در کنار آن ورزش های آبی در اطراف سواحلی همچون بندرگز، نوکنده، گمیشان و بندرترکمن و تفرجگاه‌هایی مانند ناهارخوران و النگ‌دره گرگان، کبودوال در علی آباد و پارک ملی گلستان در برنامه کاری قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست گلستان اظهار داشت: در اجرای این طرح همه تشکل‌های جنگلی و زیست محیطی حضور دارند و مردم، نیروی انتظامی، هلال احمر، منابع طبیعی و همه دهیاران و بخشداران با ریاست استاندار مشارکت خواهند داشت.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار