رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان از کشف چهار قبضه سلاح شکاری ،دستگیری شکارچیان متخلف و تحویل یک قطعه فلامینگو مصدوم به محیط زیست بندرترکمن خبر داد.

تحویل فلامینگو مصدوم به محیط زیست بندرترکمن

 به گزارش گلستان24، علی بیانی در این خصوص اظهار داشت: این پرنده از ناحیه بال دچار آسیب شده بود، توسط یکی از اعضای سمن های حامی محیط زیست شهرستان به این اداره تحویل شد.


به گفته وی این پرنده مصدوم پس از از بیومتری و ثبت داده های مورفولوژیکی، جهت سیر مراحل درمان به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان منتقل شد.


فلامینگو از پرندگان کنار آبزی است که پاها و گردن بلند با حداکثر طول 130سانتیمتر دارد. 
این پرنده از گونه های حمایت شده بوده و حفاظت از زیستگاه ها و محل تولید مثل آنها برای حفظ بقای این گونه جانوری بسیار ضروری است.


بیانی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه در یک ماموریت در کرانه های ساحلی بندرترکمن چهار شکارچی غیرمجاز را قبل از اقدام به شکار دستگیر نمایند.


به گفته وی از متخلفان تعداد چهار قبضه انواع سلاح شکاری، 19 فشنگ و یک قطار و حمایل فشنگ کشف و توقیف شد.
وی در ادامه از قدردانی از 30 نفر برتر نقاشی با موضوع تالاب در شهرستان گمیشان خبر داد.


بیانی افزود که افراد نقاشی هایی را با موضوع اهمیت تالاب و شعار جهانی امسال تالاب 'تالاب های برای آینده ما معیشت پایدار' کشیده بودند.


شهرستان های ساحلی بندرترکمن و گمیشان در شمال غرب استان گلستان در این ایام سال میزبان تعداد زیادی از گونه های پرندگان آبزی و کنارآبزی است. 


سواحل و آبگیرهای این دو شهرستان و بویژه تالاب بین المللی گمیشان از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و گونه های بومی می باشد.


گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار