امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان با اشاره به کارشکنی‌های آل سعود برای اعزام زائران ایرانی به حج گفت: حج امسال فقط در صورت پذیرش شرایط ایرانی‌ها توسط مقامات آل سعود باید برگزار شود.

حج امسال فقط در صورت پذیرش شرایط ایرانی‌ها باید برگزار شود

به گزارش گلستان24، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشست: با وجود این کارشکنی‌ها، مسؤولان ایرانی در حال مذاکره با وزارت حج عربستان هستند تا زمینه حضور عزتمندانه حجاج ایرانی را در این کشور فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان عربستانی تاکنون شرایط ایرانی‌ها از جمله امنیت و احترام به زوار ایرانی را نپذیرفته‌اند، افزود: اگر قرار باشد به حجاج ایرانی در عربستان سعودی بی‌حرمتی شود، حج امسال نباید برگزار شود.

آل سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد

نماینده مردم استان گلستان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رفتار سعودی‌ها افزود: شما چه کسی هستید که زوار ایرانی را به عنوان زائران بیت‌الله الحرام نپذیرید؟ آنها میهمانان خانه امن الهی هستند، خادم کعبه، پیامبر گرامی اسلام(ع) و حضرت علی(ع) بودند، شما لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارید.

نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز بکار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه، هشتم خردادماه امسال، ادامه داد: نمایندگان مجلس، نماینده یک شهر نیستند، بلکه تمامی ملت ایران را نمایندگی می‌کنند، لذا باید به مسائل کلی و کلان کشور که موجب توسعه می‌شوند، توجه کنند. 

وی با بیان این فرمایش مقام معظم رهبری که مجلس شورای اسلامی نقش ریل‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درباره تمامی مسائل کشور قانونگذاری می‌کنند و دولت هم بر روی ریلی که مجلس ایجاد کرده، حرکت می‌کند. 

آسفالت کردن کوچه و خیابان وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه آسفالت کردن کوچه و خیابان، وظیفه نمایندگان مجلس نیست، اظهار کرد: آنها به جای این کارها باید درباره مسائل کلی کشور که نیازمند توجه و موجب توسعه هستند باید تمرکز کنند و به دولت در این مسیر، یاری رسانند. 

نورمفیدی با بیان اینکه حل مشکلات نیازمند اولویت‌بندی آنهاست، تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید مشکلات اساسی و ریشه‌ای جامعه را اولویت‌بندی کنند که مهمترین این مشکلات در حوزه اقتصادی است.

به گفته وی، وضعیت اسفباری که اقتصاد ما به آن مبتلاست باید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت ریشه‌ای شناسایی شود و مردم هم باید مطالبات خود از نمایندگان را به این سمت هدایت کنند. 

حل مشکلات نیازمند همدلی، اقدام و عمل است

خطیب جمعه گرگان افزود: حل مشکلات نیازمند همدلی و اقدام و عمل است، برهمین اساس مقام معظم رهبری سال 1395 را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرد.  

نورمفیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان ملت با ایشان فرمودند که در دنیا اتحادیه‌های مختلفی راه‌اندازی شده‌ که پشتوانه مردمی ندارند، مجلس خبرگان رهبری حکم یک اتحادیه را دارد با این تفاوت که علمای بلاد در این مجلس با پشتوانه ملت انتخاب شده‌اند که می‌توانند به استقلال کشور و صحت و سلامت نظام کمک کنند.

وی همچنین با گرامیداشت 13 خرداد، سالروز سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه، گفت: این سخنرانی زمینه‌ساز دستگیری ایشان و سپس واقعه 15 خرداد شد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با توجه به شناختی که ما از امام راحل به دست آورده بودیم و از نزدیک احساس کردیم، ایشان جز رضای حق تعالی به هیچ چیز نمی‌اندیشید. 

نورمفیدی با بیان اینکه دهه پایانی ماه شعبان، دهه تکریم و نوسازی مساجد نامگذاری شده است، اظهار کرد: در ماه رمضان، اقبال مردم مسلمان و روزه‌دار به مساجد بیشتر می‌شود، لذا قبل از ورود به این ماه مبارک، باید مساجد را از نظر ظاهری برای پذیرایی از میهمانان الهی آماده کنیم.  

نورمفیدی افزود: در قرآن و روایات اسلامی آمده است که مساجد را مومنان واقعی تعمیر می‌کنند. 

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار