در پی وصول چندین مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و تهدید و اخاذی ، با تحقیقات بعمل آمده از شکات و بررسی های مقدماتی مشخص گردید فردی بصورت غیر مجاز به پروفایل ها و صفحات شکات پرونده دسترسی پیدا کرد

شرور و زورگیر فضای مجازی گلستان دستگیر شد

به گزارش گلستان24، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که  اقدام به هتک حیثیت،  ایجاد مزاحمت و  تهدید و اخاذی از  شهروندان در  فضای مجازی  می نمود خبر داد.

 سرهنگ "حبیب الله رجبلی" با اعلام این خبر گفت: در پی وصول چندین مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر هتک حیثیت،  ایجاد مزاحمت و تهدید و اخاذی ، با تحقیقات بعمل آمده از شکات  و بررسی های مقدماتی مشخص گردید  فردی بصورت غیر مجاز به پروفایل ها و صفحات شکات پرونده دسترسی پیدا کرده و اطلاعات و عکس های آنها را بدست آورده  که  ضمن تهدید و با قصد اخاذی خواهان دریافت مبالغی وجه در قبال عدم انتشار تصاویر در اینترنت می باشد. 

با تحقیقات فنی ، تخصصی و ردگیری های  اطلاعاتی ، نهایتا محرز گردید،مطالب مطروحه مورد ادعای شکات از طریق  فردی به هویت "م.ب"  و از  خارج از استان گلستان  ارسال گردیده است. 

وی در ادامه افزود: حسب هماهنگی قضایی ، متهم طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه پلیسی  در یکی از مناطق شهر گرگان دستگیر  و در بازجویی انجام شده به تمامی اعمال مجرمانه خود اعتراف نمود.

سرهنگ رجبلی افزود: در ادامه با تکمیل تحقیقات ، پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان ارسال گردیده و متهم هم اکنون در زندان بسر می برد.

وی به شهروندان توصیه کرد: 

1-از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده و در صورتیکه شخصی  برای آنها مزاحمت ایجاد می نماید مراتب را به پلیس فتا یا دادسرای محل زندگی خود گزارش نمیاند. 

2-به هیچ وجه کد اشتراک شبکه اجتماعی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

3-نشست های فعال شبکه اجتماعی خود را بررسی نموده و در صورت مشاهده کاربر دیگر  پس از مستند سازی ، نسبت به حذف دسترسی های غیر مجاز  اقدام نمایند.

4-تنظیمات امنیتی جهت حفاظت از اطلاعات شبکه های اجتماعی  خود را  آموخته و آنرا اجرا نمایند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در پایان از شهروندان خواست  تا به هویت ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCYBERPOLICE.IRبخش تماس با ما و یا از طریق شماره تماس های 21822967 و  21822943 و 21822945 گزارش نمایند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار