مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گلستان از خرید ۲۳۵۰ تن دانه روغنی آفتابگردان در این استان خبر داد.

۲۳۵۰ تن دانه‌ روغنی آفتابگردان در استان گلستان خریداری شد

به گزارش گلستان24، حمیدرضا علی‌محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرید وضعیت خرید محصولات کساورزی اظهار داشت: از زمان آغاز خرید دانه روغنی آفتابگردان تاکنون مقدار 2350 تن از این محصول تحویل مراکز خرید در استان گلستان شده است.

برداشت دانه روغنی

وی تعداد مراکز فعال  خرید دانه روغنی آفتابگردان  در استان  را  4 مرکز اعلام کرد و افزود: این مراکز در شهرهای گرگان، انبارالوم، گنبدکاووس و بندرترکمن خرید تضمینی دانه‌های آفتابگردان را برعهده دارند.

مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 4 هزار و 200 تن از این محصول در استان خریداری شود.

علی‌محمدی گفت: کشاورزان گلستانی در بیش از 4هزار و 350 هکتار از مزارع خود آفتابگردان روغنی و آجیلی کشت کرده‌اند و قیمت خرید تضمینی آفتابگردان امسال هر کیلوگرم 2 هزار و 244 تومان تعیین شده که نسبت به پارسال 15 درصد افزایش داشته و سال گذشته هر کیلوگرم دانه آفتابگردان به قیمت 2 هزار و 150 تومان خریداری می‌شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته در استان گلستان یک‌هزار و 500 هکتار آفتابگردان کشت شده و 400 تن دانه روغنی برداشت شد و حدود 900 تن هم تخم آفتابگردان آجیلی برداشت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: برداشت دانه روغنی آفتابگردان از مزارع تا آذر ماه در استان گلستان ادامه دارد.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار