مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: تاکنون ۲۹۲ هزار تن گندم از استان گلستان به دیگر استان‌های کشور صادر شده است.

۲۹۲ هزار تن گندم از استان گلستان صادر شد

به گزارش گلستان24، حمیدرضا علی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره صادرات گندم تولید شده در استان اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید تاکنون 292 هزا تن گندم از استان گلستان برای تامین نیاز مصرفی به دیگر استان‌ها ارسال شده است.

۲۹۲ هزار تن گندم از استان گلستان صادر شد

وی با اشاره به مصرف 300 هزار تن گندم در گلستان افزود: امسال 292 هزار تن گندم از این استان به دیگر استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه گندم‌های ارسالی نیاز مصرفی استان‌های دیگر را بر طرف می‌کند، گفت: گندم گلستان با گلوتن بالا و کیفیت مطلوب می‌تواند برای اختلاط با گندم‌های مختلف استفاده شود و بهبود کیفیت آرد را در پی داشته باشد.

علی محمدی گفت: گندم گلستان عمدتا به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان‌رضوی و جنوبی ، سیستان و بلو چستان، قم ، کرمان، گیلان و مازندران ارسال می‌شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: 100 مرکز کار خرید گندم کشاورزان را درگلستان را برعهده داشتند و هر کیلوگرم گندم 12 هزار و 705 ریال از کشاورزان خریداری کردند که نسبت به پارسال حدود 15 درصد بیشتر است.

علی‌محمدی گفت: امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود.

وی اظهار داشت: کار خرید تضمینی گندم از 4 خرداد در استان گلستان آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه داشت.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: میانگین عملکرد سطح گندم آبی در هر هکتار 3 تن و 800 کیلوگرم است که این میزان سال گذشته 3 تن و 400 کیلوگرم بوده و عملکرد سطح دیم نیز از 2 تن و 100 کیلوگرم سال گذشته به 2 تن و 500 کیلوگرم رسیده است.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار