در سال 93 به منظور معرفی ستاد عتبات عالیات استان، از ستاد عتبات عالیات کشوردرخواست کردیم که یکی از درب های حرم امامین جوادین(کاظمین) در گلستان ساخته شود که مورد قبول واقع شد.

ساخت درب حرم امامین جوادین(ع) در امامزاده عبدالله(ع) گرگان + تصاویر

به گزارش گلستان 24، علی اکبر شهسواری سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان گفت:ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به منظور بازسازی و توسعه حرم ائمه در کشور عراق در سال 82 تشکیل شد. که در هر استان نیز این ستاد فعالیت دارد. ستاد عتبات عالیات استان گلستان نیز در سال 87 فعالیت خود را شروع کرده و در 12 شهر استان دفتر دارد.

وی ادامه داد:در سال 93 به منظور معرفی ستاد عتبات عالیات استان، از ستاد عتبات عالیات کشوردرخواست کردیم که یکی از درب های حرم امامین جوادین(کاظمین)  در گلستان ساخته شود که مورد قبول واقع شد.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان با بیان اینکه استقبال مردم شهید پرور و ولایتمدار گلستان از ستاد بازسازی عتبات عالیات بی نظیر بوده، گفت:در سال 92 مبلغ 350میلیون تومان کمک نقدی به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از سوی مردم واریز شد. در سال 93 نیز تاکنون مبلغ 450میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شد.

علی اکبرشهسواری در مورد کمک های غیر نقدی نیز گفت: در سال92، 350 گرم و در سال93، 550 گرم طلا و همچنین بیش از یک تن مس(ظروف مسی) اهدا شد.

وی بیان داشت:این کارگاهی که در آن قرار داریم که کارگاه باب الحوائج نام دارد نیز توسط خیرین احداث شد.

شهسواری  با اشاره به فی سبیل الله کارکردن نجاران، گفت:ساخت درب از تابستان امسال آغاز شد و اواسط سال آینده به اتمام خواهد رسید و طی پیش بینی ها بالغ بر یک میلیارد و500 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

علی اکبرشهسواری درباره جزئیات ساخت درب خاطرنشان کرد:جنس چوب برای ساخت درب از "ساج" می باشد که از کشور برمه وارد شده است. چوب ساج به دلیل روغنی بودن رطوبت در آن نفوذ نمی کند و دارای طول عمر بالایی می باشد.

وی ادامه داد : بخش های مینا کاری و آب کاری درب در اصفهان و قم انجام خواهد شد و برای نصب بر روی درب به گرگان منتقل می شود. همچنین قلم زنی درب نیز با حضورقلم زنان ماهر اصفهانی در همین کارگاه انجام خواهد شد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی هم استانی های عزیز می باشد.

شماره حساب بانک انصار:       40108141061141

شماره کارت بانک انصار:       6273811035927950

شماره حساب بانک ملی:          0109278475004

انتهای پیام/پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار