مولف ریاضی مقطع ابتدایی در همایش ریاضی معلمان گالیکش مطرح کرد؛ چالش درس ریاضی/ صبح؛ بهترین زمان یادگیری ریاضی می‎باشد

عضو کمیته برنامه درسی ریاضی کشور در دوره ابتدایی گفت: بهترین زمان یادگیری درس ریاضی در شیفت صبح بین ساعت نه و سی تا یازده و سی دقیقه و در شیفت عصر بین ساعات دو و نیم تا چهار می باشد اما متاسفانه در اکثر مدارس ریاضی را در ساعات اول تدریس می شود

حجم زیاد مطالب و عدم فهم دانش‎آموزان

به گزارش گلستان24، مدیر آموزش و پرورش گالیکش با بیان اینکه شعار امسال این مدیریت " کیفیت بخشی و آموزش " می باشد افزود: در این راستا سه ضلع آموزش یعنی انجمن اولیاء و مربیان و خانواده ها، سرگروه های آموزشی و به روز بودن همکاران از اهداف مهم و مورد توجه این مدیریت است و این همایش در راستای حصول رسیدن به یکی از این اهدف برگزار شده است.

گالیکش

خسروی با بیان اینکه سطح هیچ جامعه ای از آموزش و پرورش آن بالاتر نمی رود افزود: نباید به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مصرفی نگاه شود و در تمامی کشورهای پیشرفته آموزش و پرورش جزء ارکان رشد و پیشرفت آن جامعه محسوب می شود.

وی با توصیه به معلمین اظهار کرد: شما معلمین می بایست از نظر فنون آموزش به روز و قوی باشید ، دنیای کنونی دنیای فناوری و عصر ارتباطات است .

این مقام مسیول در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: بزودی از سایر اساتید و مولفین کتب درسی در شهرستان استفاده خواهیم کرد.

h-riazi 1

حجم زیاد مطالب و عدم فهم دانش آموز؛ چالش درس ریاضی/ صبح؛ بهترین زمان یادگیری ریاضی

در ادامه «بهزاد قباخلو» مدرس و عضو کمیته برنامه درسی ریاضی کشور در دوره ابتدایی ضمن ابراز رضایت از حضور در شهرستان افزود: هدف اصلی از حضور من در این همایش تغییر نگرش معلمین نسبت به درس ریاضی می باشد.

وی از جمله چالش های موجود در درس ریاضی در دوره ابتدایی را حجم زیاد مطالب، عدم فهم دانش آموز، چالش های پیش روی خانواده ها، کتاب های کار و فقر دانش ریاضی عنوان نمودند.

عضو کمیته برنامه درسی ریاضی کشور در دوره ابتدایی با اشاره به اینکه موضوعات کتاب ریاضی در مقطع ابتدایی ارتباط مستقیم با دوره متوسطه دارد افزود: درک دانش ریاضی به فهم مسایل دیگر نیز کمک می کند.

قباخلو اذعان کرد: بهترین زمان یادگیری درس ریاضی در شیفت صبح بین ساعت نه و سی تا یازده و سی دقیقه و در شیفت عصر بین ساعات دو و نیم تا چهار می باشد اما متاسفانه در اکثر مدارس ریاضی را در ساعات اول تدریس می شود .

وی با توصیه به استفاده از تجربیات دانش آموزان؛ دانش آموزان را کل گرا و عینی گرا خواند و تاکید کرد: مفهوم سازی اساس کار و یادگیری در ریاضی جدید می باشد و بهترین وسیله یادگیری خود دانش آموز است.

قباخلو در خاتمه درباره نحوه تکلیف دادن به دانش آموزان  نیز توضیحاتی بیان کرد.

h-riazi2

h-riazi 1

h-riazi 1

h-riazi 1

h-riazi 1

h-riazi 1

h-riazi 1

h-riazi 1

h-riazi 1


منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار