آیاغروای شعار خواستن،توانستن است را عملیاتی می کند

قریه سر پایین روستایی از شهرستان کلاله است که مردم آن به امید رفع مشکلات این روستا به شهرام غراوی کاندیدای شرق گلستان رای دادند، نماینده ای که در جلسه ای گفت برای کمک به مردم منطقه از تمام ظرفیت ها استفاده می کنم.

قریه سر، روستایی محاصره در آب +تصاویر

به گزارش گلستان24، در کنار پرداختن به موضوعات سیاسی و فرهنگی، اینبار گریزی به مسائل اجتماعی و معیشتی مردم شهرستان کلاله خواهیم داشت و با رفتن در دل زندگی آنها، گوشه ای از مشکلات انها را برای نماینده شرق گلستان و مسئولین ذیربط بازگو می کنیم و در آینده نیز در جهت رفع این مشکلات پیگیری های لازم را از مسئولین و بخصوص نماینده شرق گلستان خواهیم داشت.

در شهرستان کلاله روستاهای متعددی با مشکلات عدیده وجود دارد که این سایت در اولین گزارش خود گریزی به روستای قریه سر پایین خواهیم داشت.

روستای قریه سر پایین یکی از روستاهای شرقی شهرستان کلاله است که یکی از خطراتی که این روستا را تهدید می کند، قرار داشتن این روستا در مسیر رودخانه از دو طرف است که به مرور زمان می تواند با فرسایش خاک روستا، آن را با تهدیدات جدی روبرو کند و همین موضوع باعث بحرانی خواندن این روستا می شود.

ghariyehsar

orjenli 1

orjenli 5

orjenli 8

این روستا که دارای جمعیتی بالغ بر 700 نفر می باشد، در شیب نامناسبی قرار دارد و با بارش های شدید باران نیز علاوه بر خسارت هایی که از طریق رودخانه دو طرف خود متحمل خواهد شد، مردم آن باید خسارات سیلابهای احتمالی را هم متحمل شوند.

این در حالی است که می توان با یک بررسی دقیق و کارشناسانه، به بحرانی بودن این روستا پی برد و برای مرتفع شدن مشکلات آن از طروق مختلف(طرح انتقال روستا یا ایجاد دیواره بتنی مناسب) اقدام کرد.

orjenli 2

orjenli 3

در این روستا با پیرمرد میان سالی برخوردیم که بخاطر قند خون دو پای خود را از دست داه بود، جمعه محمد خالی زاده در گفتگویی از مشکلات خود و خانواده گفت و افزود: چند سالی است که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کنم و این بیماری باعث قطع شدن 2 پای من شد.

orjenli 15

وی ادامه دارد: من داری 7 فرزند هستم که از این بین 2 نفر آنها با من زندگی می کنند(دیگر فرزندان ازدواج کرده اند) و این در حالی است که ما تنها با یارانه زندگی خود را می گذرانیم.

این پیرمرد میان سال که با زبان عامیانه با ما گفتگو کرد، به تشریح مشکلات پس از عمل خود پرداخت و افزود: نداشتن دو پا باعث مشکلات عدیده ای برای من شد و حتی تردد در روستا هم برای من مشکل شده است و با وجود ویلچر نیز مشکل ترددی من برطرف نشد(مشکلات جاده ای و شیب نامناسب روستا).

جمعه محمد خالی زاده تنها راه مرتفع شدن مشکل خود را پای مصنوعی دانست و گفت: این راه هم به علت نداشتن هزینه لازم، برای من و خانواده ام امکان پذیر نیست.

با گشت زنی در روستا و بررسی بیشتر مشکلات آن، علاوه بر مشکلات بستری، به اینکه اغلب منازل این روستا کاه گلی هستند، پی بردیم که این موضوع نیز باعث مشکلات دیگری اعم از عدم گازکشی منازل می شود(با توجه به اینکه بزودی این روستا گازکشی خواهد شد) و مسلما خانواده های بدون گاز مانند گذشته با سرمای زمستان دست و پنجه نرم می کنند.

orjenli 4

orjenli 6

orjenli 12

orjenli 13

پیر زنی نیز در این روستا در نقطه انتهایی روستا و هم مرز با گودال رودخانه، خانه ای کوچک و محقر داشت که تنها سرپناه وی بعد از مرگ شوهرش بود، شاید اگر مساحت این خانه را اندازه گیری می کردیم، کمتر از 4 متر بود و سقف گلی و دیوارهای بلوکی داشت که یقینا در زمان بارش باران و سوز برف و سرما، این زن تاب تحمل این مشکلات را نخواهد داشت.

orjenli 9

orjenli 10

کمی جلوتر از که رفتیم به مغازه ای برخوردیم که با گذشت چندین ماه از انتخابات هنوز عکس تبلیغاتی شهرام غراوی نماینده شرق گلستان را بر روی شیشه مغازه خود نصب داشت و این حاکی از ارادت این مردم به غراوی است و به احتمال زیاد اکثر به اتفاق ساکنین این روستا در انتخابات به شهرام غراوی رای آری دادند، لذا می طلبد نماینده شرق گلستان علاوه بر توجه به مسائل سیاسی، اقتصادی شهرستان، به مشکلات روستاها و مردم آن نیز توجه داشته باشد.

orjenli 14

نبود زمینه های اشتغال،عدم پوشش مناسب اینترنت و شبکه های تلویزیونی دیجیتال(مردم روستا فقط دو شبکه دارند) از دیگردغدغه های مردم روستا است که می تواند با همکاری نماینده، فرماندار و بخشدار بخش پیشکمر این مشکلات را برطرف کرد و می طلبد این مسئولین با حضور در این روستا و منطقه و دوری از نامه نگاری برای مسئولین دیگر از نزدیک مشکل روستا را بررسی و برای رفع آن تمهیداتی در نظر بگیرند.

آنچه مسلم است با بیان مشکلات روستاها در پی حل این مشکلات هستیم و در سال پایانی این دروه از مجلس شورای اسلامی به این روستا ها خواهیم رفت و گزارشی از میزان توجه نماینده و مسئولین به روستاها را منتشر خواهیم کرد و این می تواند گزارش کار قابل قبولی برای نماینده و مسئولین ذیربط باشد.

 orjenli 7

 Untitled 1

 

منبع : کلاله خبر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار