رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بندرگز:

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرگز از اهدای تسهیلات به ارزش 210 میلیارد و 500 میلیون ریال به 19 واحد صنعتی و کشاورزی در بندرگز خبر داد .

چرخ دنده‎های شهرک صنعتی بندرگز به کار افتادند

به گزارش گلستان24، در پروژه حمایتی دولت از کارخانجات و تولیدی های راکد و نیمه فعال، تسهیلات حمایتی خوبی به واحد های صنعتی و کشاورزی در حال پرداخت است.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بندرگز

محمد فیاضی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره با عنوان این خبر افزود: در شهرستان بندرگز اهدا تسهیلات به 76 واحد صنعتی از رونق افتاده در کارگروه اقتصادی شهرستان به تصویب رسیده است، که این تعداد به ارزش 871 میلیارد و 80 میلیون ریال، 19 واحد به ارزش 210 میلیاردو 500 میلیون ریال از واحد های صنعتی و کشاورزی از رونق افتاده از طریق بانک های عامل شهرستان پرداخت شده و به دیگر واحد ها نیز اهدا خواهد شد.

فیاضی هدف از اهداء این تسهیلات را خروج از رکود و رونق در تولید و ایجاد اشتغال در منطقه و بالا بردن کیفیت محصولات در حد صادرات به کشورها مختلف عنوان کرد و افزود: این تسهیلات در قالب سرمایه در حال گردش و یا ثابت برای گسترش و توسعه واحد های صنعتی کوچک و متوسط که زیر 100 نفر کارگر شاغل داشته باشد و در حالت رکود و غیر فعال یا نیمه فعال بوده اند، همچنین طرح هایی که مصوب شده و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند اهداء خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرگز تصریح کرد: این وام ها بدون تداخل با معوقات بانکی و مختص راه اندازی خط تولیدی ها و چرخش چرخدنده های تولید در منطقه پرداخت می شود.

وی در پایان اظهار داشت: شهرک صنعتی بندرگز این قابلیت را دارد با فعال شدن واحدهای صنعتی به اشتغال زایی 3000 نفر برسد در حالی که در حال حاضر 300 نفر در آن مشغول هستند .

گفتنی است در شهر بندرگز 77 واحد تولیدی صنعتی و غیر صنعتی وجود دارد که 40 واحد صنعتی آن در شهرک صنعتی بندرگز واقع شده است، در چند سال گذشت حدود 70 درصد کارخانه های این شهرک صنعتی به دلیل مشکلات اقتصادی راکد و یا نیمه فعال شده و بسیاری از کارگران کارخانه یا بیکار شده و یا حقوق آنان هر چند ماه داده می شود،امیدواریم با این طرح حمایتی دولت این تولیدی ها دوباره زنده شوند و اقتصاد منطقه رونق گیرد.
منبع : کناره

ارسال نظر

آخرین اخبار