مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: با توجه به شرایط جوی استان، فردا چهارشنبه تمامی مدارس ابتدایی سطح استان تعطیل است.

چهارشنبه تمامی مدارس ابتدایی گلستان تعطیل است

به گزارش گلستان24، محمدرضا وطنی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: این مدارس ابتدایی شامل دو نوبت صبح و عصر است و در مورد دیگر مقاطع تحصیلی هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم بنابر شرایط خاص جوی، یخبندان و برودت احتمالی است که هواشناسی گلستان طی اخطاریه‌هایی به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اعلام کرده است.

وطنی با اشاره به واگذاری اختیار تعطیلی مدارس بنابر شرایط خاص جوی به آموزش و پرورش سطح استان افزود: با توجه به وقوع احتمال شرایط جوی، به مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان این اختیار داده شد که در صورت تشخیص نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کنند.

وی یادآور شد: از روز گذشته نیز با توجه به این موضوع برخی از مدارس در سطح استان به دلایل شرایط جوی تعطیل شد.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی همه مدارس استان باز است، افزود: همه مدارس شیفت عصر امروز سه شنبه باز است و والدین به شایعات در فضای مجازی و منابع غیررسمی توجه نکنند.

 

*ورود موج دوم سرمای سیبری از عصر امروز به گلستان

وطنی یادآور شد: تصمیمات این اداره کل درزمینه تعطیلی مدارس با توجه به همه جوانب و به منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان است و سعی خواهد شد تا بهترین تصمیم در این زمینه اتخاذ شود.

همچنین مدیرکل هواشناسی گلستان از سرمای بیشتر و کم سابقه ای خبر داد که استان را از امروز بعد از ظهر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نوربخش داداشی تنکابنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: امروز عصر چهارشنبه موج دوم توده هوای سرد سیبری در استان فعال می‌شود و این منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، در این روز، علاوه بر بارش باران شاهد ریزش سنگین برف را در بیشتر مناطق استان خواهیم بود.

داداشی افزود: دمای هوای اغلب مناطق استان هم طی این تغییرات جوی ممکن است در سردترین حالت به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر برسد.

وی ادامه داد: برای ارتفاعات استان، در سردترین لحظات، دمای 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر پیش‌بینی شده است.

 عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان بااشاره به زمان استقرار سامانه جوی در گلستان افزود: از پنجشنبه به تدریج از شدت ناپایداری‌ها کم و هوا نیز تا اوایل هفته آینده دچار افت نسبی دما خواهد شد.

داداشی یادآور شد: از جمعه قبل تاکنون، فعالیت موج اول توده هوای سرد سیبری در گلستان، بارش باران و ریزش برف به ویژه در ارتفاعات استان را به دنبال داشته است.

هوای گلستان هم‌اکنون نیمه ابری است و دمای هوا نیز به طور میانگین بین دو تا شش درجه سانتی‌گراد است.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار