" اسماعیل قرناس قمیش" اژدها سوار گالیکشی طلای 200 متر و برنز 500 متر دراگون بوت کشور را کسب کرد.

اژدها سوار گالیکشی طلای 200 متر و برنز 500 متر کشور را کسب کرد + تصاویر

 به گزارش گلستان24 ، هفته گذشته نهمین دوره رقابت‌های دراگون بوت قهرمانی کشور به مدت دو روز در دو بخش بانوان و آقایان با حضور ۱۸ تیم از استان‌های مختلف کشور در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

nilkooh1972 1

" اسماعیل قرناس قمیش" از اهالی روستای آق قمیش از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش در قالب تیم مازندران الف (تیم بابلسر) موفق به کسب طلای 200 متر و برنز 500 متر تیمی دراگون بوت کشور شد.

قرناس قمیش همچنین چندین نوبت قهرمانی رقابت‌های دراگون بوت کشور را در کارنامه ورزشی خود دارد.

کردستان در ماده ۵۰۰ متر بااقتدار نشان طلا را تصاحب کرد و در ماده ۲۰۰ متر مدال برنز را به دست آورد و در جایگاه سوم ایستاد.

در این رقابت‌های ماده 200 متر مردان مازندران (الف)، بوشهر و گیلان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

در ماده 500 متر مردان نیز کردستان، گیلان و مازندران (الف) مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

تیم‌های کرمانشاه، گیلان و بوشهر به مقام‌های اول تا سوم ماده ۵۰۰ متر بانوان و تیم‌های تهران شمال (الف)، گیلان و کرمانشاه به ترتیب به مقاوم‌های اول تا سوم مسافت ۲۰۰ دست یافتند.

مسابقات قایقرانی گروهی با قایق‌هایی به شکل اژدها، برگرفته از فرهنگ قدیمی کشور چین است که اژدها (دراگون) را سمبل قدرت و استقامت می‌دانستند. به همین خاطر مسابقات «دراگون بوت» در زمان‌های دور در مراسم مذهبی خاص این کشور برگزار می‌شده است. ولی همان مسابقات امروزه به‌صورت یک‌رشته ورزشی گروهی درآمده است. یک طبال به همراه 20 نفر پاروزن و یک نفر سکان‌دار اعضای یک تیم قایقرانی دراگون را تشکیل می‌دهند.

دراگون بوت رشته‌ای مهیج است که قدرت و استقامت حرف اول را در آن می‌زند و تمامی 22 نفر باید از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشند.

nilkooh1972 1

 

nilkooh1972 1

nilkooh1972 1

nilkooh1972 1

nilkooh1972 1

nilkooh1972 1

 

منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار