بخشدار بخش لوه:

بخشدار بخش لوه شهرستان گالیکش گفت: آتش‌سوزی روز گذشته تاکنون قریب 50 هکتار از جنگل‌های محدوده روستاهای «بش اویلی» و «صادق‌آباد» را سوخته است.

تاکنون قریب 50 هکتار از جنگل‌های " بش اویلی " در آتش سوخته / دهیاران و نیروهای صبح امروز برای اطفا حریق اعزام شدند + تصاویر

50 هکتار از جنگل‌های بش اویلی  در آتش سوخته

به گزارش گلستان24، محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: آتش‌سوزی روز گذشته در چندین نقطه از جنگل‌های بخش لوه شهرستان گالیکش به‌صورت پراکنده رخ‌داده بود، در روستاهای تنگراه و لوه با فعالیت و همکاری بخشداری، دهیاران، کارکنان منابع طبیعی، فرمانده انتظامی بخش لوه و نیروهای مردمی روستاهای هم‌جوار مهار شد.

9009 hjfjdutjmc 1

وی افزود: آتش‌سوزی دیگری از ساعت 10 و 30 دقیقه دیروز در ارتفاعات صادق‌آباد و بش اویلی (جنگل‌های حالی اراز) به وقوع پیوست و نیروهای مردمی، دهیاران، نیروهای انتظامی و منابع طبیعی تا پاسی از شب در حال اطفا آن بودند اما به دلیل صخره‌ای بودن مسیر، وزش شدید باد (خوشا باد) و تاریکی هوا، این کار به صبح امروز موکول شد.

حیدری صدر گفت: صبح امروز دهیار و نیروهای مردمی روستای صادق‌آباد به استعداد 10 نفر اولین گروهی بودند که به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و دیگر نیروهای روستاهای بخش لوه نیز به‌زودی به محل اعزام خواهند شد.

بخشدار بخش لوه در پاسخ به اینکه آیا آتش‌سوزی‌ها تعمدی بودن گفت: در این خصوص کسی دستگیر نشده و نمی‌توان اظهارنظر کرد.

حیدری در تخمین اولیه سطح جنگل‌های سوخته بش اویلی را قریب 50 هکتار اعلام کرد.

mansormamashlimtg 1

روز گذشته همچنین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه از وقوع چهار فقره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی این شهرستان طی دو روز اخیر خبر داد.

منصور ممشلی اظهار داشت: طی دو روز گذشته چهار فقره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی گالیکش به وقوع پیوست که از این تعداد سه فقره با همکاری نیروهای مردمی، دهیاران و شوراها روستایی و نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان خاموش شده و تنها یک مورد در حال اطفا است.

وی افزود: سوزی‌های اخیر به دلیل بی‌احتیاطی چوپانان و طبیعت گردانی که برای گرم کردن خود و گذاشتن چای اقدام به روشن کردن آتش کرده و آن را خوب خاموش نکرده به دلیل وزش شدید باد رخ‌داده است.

رییس اداره منابع طبیعی گالیکش تصریح کرد: در آتش‌سوزی اول که صبح روز گذشته در دره هزاره روستای «بش اویلی» رخ داد و در دو ساعت مهار شد حدود یک هکتار از مناطق جنگلی به‌صورت سطحی آسیب دید.

ممشلی افزود: روز گذشته یک فقره آتش‌سوزی دیگر در مناطق جنگلی روستای «گوگل بزرگ» در نزدیک روستای «صادق‌آباد» مرکز بخش لوه رخ داد که این آتش‌سوزی نیز بلافاصله اطفا شد و درنتیجه آن 350 مترمربع از عرصه‌های جنگلی گالیکش دچار خسارت شد.

به گفته وی امروز نیز دو فقره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی گالیکش رخ داد و آتش‌سوزی اول که در مناطق طبیعی روستای قلی تپه بود مهار شد و 300 مترمربع جنگل آن دچار خسارت سطحی شد.

وی اظهار داشت: آتش‌سوزی دوم در ساعت 10 و نیم صبح امروز در مناطق جنگلی روستای «بش اویلی» رخ‌داده و همچنان به دلیل وزش شدید باد (خوشا باد) ادامه دارد.

ممشلی گفت: تلاش برای ایفای این آتش توسط نیروهای مردمی و یگان حفاظت از منابع طبیعی ادامه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: به‌جز آتش‌سوزی‌های هفته جاری در سال جاری تاکنون 3 مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان به وسعت 2 هزار و 200 مترمربع اتفاق افتاده است و این در حالی است که سال گذشته 50 مورد آتش‌سوزی در سطح 193 هزار مترمربع در شهرستان به وقوع پیوسته است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش از شهروندان خواست تا ضمن هوشیاری نسبت به مسائل منابع طبیعی خود در صورت مشاهده هرگونه موارد تخریب، تجاوز، آتش‌سوزی، قاچاق چوب آلات غیرمجاز، قطع درختان، شخم و شیار و ... در عرصه‌های منابع طبیعی را سریعاً جهت پیگیری و برخورد نیروهای یگان به شماره تلفن رایگان و شبانه‌روزی 1504 یا 35830050 اطلاع دهند.

9009 hjfjdutjmc 1

9009 hjfjdutjmc 1

9009 hjfjdutjmc 1

9009 hjfjdutjmc 1

9009 hjfjdutjmc 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

nilkooh1981 1

منبع : نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار