کنگره شهدای دانشجویی استان گلستان در راستای اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در گرگان برگزار شد.

حاشیه های خواندنی کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان گلستان

به گزارش گلستان24،کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان گلستان در راستای اجلاسیه ۴ هزار شهید استان گلستان صبح امروز در سالن شهید موسی رضازاده دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور پر شور خانواده شهدای دانشجوی استان ، شهدای مدافع حرم  ، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها سراسر استان برگزار شد .

استقبال خوب دانشجویان و اساتید دانشگاه های استان از این برنامه به حدی بود که سالن برگزاری این همایش جایی برای نشستن نداشت و جمعیت زیادی از دانشجویان در محوطه دانشگاه این برنامه را دنبال می کردند.

در ورودی و محوطه دانشگاه فضاسازی های زیبایی با موضوع ایثار و شهادت ایجاد شده بود که دانشجویان در این فضاسازی ها عکس سلفی می گرفتند .

مراسم با قرائت قران و سرود جمهوری اسلامی ایران ساعت9.15 آغاز شد

Kongereh 1

نجفی نژاد : اجرای بیش از 177 عنوان برنامه مدون در دانشگاه های گلستان در راستای اجلاسیه

ابتدا علی نجفی‎نژاد رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان با ارائه گزارشی از اقدامات کمیته دانشجویی و اساتید اجلاسیه چهار هزار شهید استان پرداخت و گفت: اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان با هدف ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و انتقال ارزش‎های دفاع مقدس به نسل جوان به ویژه دانشجویان که آینده‌سازان مملکت ما هستند برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: کمیته دانشجویی در ذیل اجلاسیه4  هزار شهید استان تقریبا از یک سال گذشته شکل گرفت و برنامه‎های متنوعی را که در شورای سیاست‎گذاری به تصویب رسیده بود را در دانشگاه‎ها برنامه‎ریزی و اجرا کرد.

رئیس دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه 9 کمیته اجرایی در کمیته دانشجویی اجلاسیه شهدای گلستان شکل گرفت و برنامه‎های مختلفی را در سال گذشته به دانشگاه‎ ها ابلاغ شد که در مجموع بیش از 177 برنامه مدون در 9 سرفصل در استان برگزار شد.

وی به برگزاری یادواره شهداء در همه دانشگاه‎ها و مراکز عالی استان اشاره کرد و گفت : برگزاری کرسی‎آزاد اندیشی ، نشست‎های بصیرتی ، مسابقات قرآن و عترت دانشجویی، برپایی نمایشگاه‎های با موضوع شهادت ، برگزاری همایش ملی ایثار و شهادت و برنامه‎های مهم در طی چند ماه گذشته، جشنواره علمی مبتکرین و مخترعین از جمله مهمترین برنامه‎هایی بود که در راستای اجلاسیه در دانشگاه های استان برگزار شد.

در ادامه برنامه احسان امانی خواننده جوان گلستانی شعری را با موضوع ایثار و شهادت آماده کرده بود که در این کنگره برای حاضرین اجرا نمود.

Kongereh 1

سردارصادقی: گردآوری ۴۵۵ هزار برگ سند از شهدا و ایثارگران دفاع مقدس در گلستان

سخنران بعدی همایش سردار رحمت ا... صادقی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بود .

وی ضمن تبریک روز دانشجو با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان ، اظهارکرد: عملیات بزرگ فرهنگی با محوریت ایثار و شهادت با استفاده از ظرفیت دفاع مقدس در استان گلستان اتفاق افتاده است .

سردار صادقی افزود: تمام اعضای بدنه سازمان های استان ، اقشار ، یگان ها و ظرفیت های متعدد جغرافیای استانی مخاطب این رویداد بزرگ شده اند تا در کنار این ظرفیت سازی و با عمق بخشی به داده های دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام دهند.

وی دانشجویان را افسران عرصه جنگ نرم دانست و تصریح کرد : عمق بخشی به داده‎های شهدا سبب شد که امروز آثار 3 هزار و 229 شهید را جمع‎آوری کنیم و شاید برای 10 سال آینده این ظرفیت و این منابع می‎تواند منابع بزرگی برای یک اقدام فرهنگی ایجاد کند.

دبیرکل اجلاسیه ملی 4 هزار شهید گلستان با بیان اینکه 42 هزار و 240 ایثارگر دوران دفاع مقدس در استان گلستان وجود دارد ، گفت: از این تعداد استان گلستان چهار هزار شهید ، 13 هزار و 129 جانباز و یک هزار و 171 آزاده را تقدیم انقلاب کرده است.

وی به برنامه‎ها و سیاست‎گذاری ‎های انجام شده از 2 سال گذشته تا کنون اشاره کرد و خاطر نشان کرد : در این مدت 445 هزار برگ سند از شهداء و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس استان گلستان را گردآوری شده که 55 هزار قطعه عکس ، هزار و 100 ساعت فایل صوتی ، 2 هزار ساعت فیلم از طریق خانواده شهدا و ایثارگران گرد‎آوری شده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت : 117 عنوان کتاب را با موضوعات داستان ، شعر ، خاطره تالیف کردیم که بیش از 100 مورد آن در خصوص زندگی‎ نامه شهدا و سرداران شهید استان بوده است.

وی از نقش آفرینی دانشگاه های استان در طرح های پژوهشی قدردانی کرد و افزود: 42 طرح پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و 66 پایان‎نامه دانشگاهی با عنوان ادبیات دفاع مقدس حاصل تلاش های انجام شده در دانشگاه ها است .

سردار صادقی به دیدار مسئولان از 500 خانواده جانباز بالای 70 درصد و 4 هزار شهید استان گلستان و تقدیم تندیس به این خانواده های معزز اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات ما تا به امروز برگزاری یک هزار و 323 یادواره در استان گلستان در سال 1395 در سطوح مختلف است که به پشتوانه مردمی برزار شده است .

وی به تصویب ایجاد دهکده مقاومت در استان اشاره کرد و افزود : یکی از اقدامات انجام شده تکریم 4 هزار خانواده نیازمند و تهیه سرودی حماسی خاص شهدای استان گلستان است که در روز احجلاسیه رو نمایی خواهد شد .

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان به احداث بوستان 20 هکتاری با 16 نهال در استان اشاره کرد و اذعان داشت : در روز 18 آذر بر سر درب همه خانواده های شهدای استان گلستان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران منقوش به اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان نصب خواهدشد .

Kongereh 1

امام جمعه گرگان: دانشجویان مانع از تکرار اتفاقات جریان مشروطیت در کشور شوند

در ادامه آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان با بیان اینکه مبانی جنگ ها متفاوت هستند، اظهارکرد: مرگ هایی که براثر سلطه طلبی و کشورگشایی رخ می دهد ارزشمند نیست و در مقابل برخی جان خود را برای رهایی و آزادی ملت و در راه دفاع از نفوذ استعمارگر از دست می دهند که جایگاه والایی دارد اما قداست الهی ندارد.

وی به وظیفه سنگینی که امروز بر دوش دانشجویان قرار دارد اشاره کرد و گفت: شهدای ما در دفاع مقدس کسانی بودند که علاوه بر تلاش برای آزادی ملت و دفاع از آرمان های بشری، پیروی رزمندگان اسلام از فرهنگ ناب و والای عاشورا، عامل اصلی ماندگاری شهیدان در تاریخ و تبدیل شدن آنان به اسطوره های بی بدیل است.

آیت الله نورمفیدی افزود : دانشجویان در کنار طلبه ها و دیگر اقشار جامعه باید از همه توان و ظرفیت خود استفاده کنند تا انقلاب اسلامی ایران همواره پایدار باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به دانشجویان گفت: امروز شرایط اصلی کشور را در نظر داشته باشید و نباید بگذارید آنچه در جریان نهضت نفت و مشروطه پیش آمد بار دیگر در کشور تکرار شود و با چنگ و دندان از کشور دفاع کنید.

Kongereh 1

سردار سلامی: پیروزی انقلاب هندسه قدرت در دنیا را تغییر داد/دکترین راهبردی ما در مقابل بدعهدی ها ، عکس العمل دقیق و حساب شده است

در ادامه مراسم سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: حضرت امام خمینی (ره) با حرکتی پیامبرگونه در عصر جدید مسلمانان را با هویت از دست رفته خود آشنا کرد و خطوط اساسی را در راه سعادت مسلمین به زیبایی هر چه تمام‎تر رسم کرد.

وی با بیان اینکه امام (ره) بنای یک تمدن عظیم و نوین به نام اسلام را نهاد تا مسلمانان را از فضای جهل مدرن نجات دهد ، تصریح کرد: ایشان فرازهای یک جهاد کبیر و مقدس را علیه مستکبران که کوشیدن جهان اسلام را سکویی برای دستیابی ترازهای برتر قدرت‎ جهانی خود قرار دهند، آغاز کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز جغرافیای سیاسی جهان اسلام به جغرافیای بزرگ انقلاب در برابر استعمار و دشمنان بشریت تبدیل شده است ، گفت : مقام معظم رهبری پیشوایی سلیم، شجاع، با ذهن و دلی سرشار از منطق وحی و با قدرت نفوذ در اعماق تفکر دشمنان و شناختی دقیق و ژرف از واقعیت‎ها و تحولات عصر جدید و در دوران پیچیده‎ترین توطئه‎های استعمار آن هم استعمار نوین، هدایت و راهبری امت اسلام را برعهده گرفته است.

وی اذعان داشت: شهدای دانشجو حاملان فکر برتر و اندیشه برتر بوده اند و 2 قشر دانشجو و روحانیت با هدایت امام خمینی (ره) پیشگامان حرکت انقلاب بوده اند .

سردار سلامی دانشجویان را پرچمداران آزاد اندیشی ، کرامت خواهی ، اسلام طلبی و استقلال خواهی به معنای واقعی دانست و ، افزود : امروز پیشرفت های مختلفی که در زمینه های هسته ای ، هوا فضا ، موشک های بالستیک و ... در کشور به وجود آمده همه توسط این همین دانشجویان که از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند به دست آمده.

وی در ادامه عنوان کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم 80کودتا علیه کشورها مختلف انجام داد و سلطه شاه در ایران و آل سعود در عربستان نمونه هایی از آن میباشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشجویان را افسران جنگ نرم تقابل با نظام سلطه دانست و خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت در دنیا تغییر کرده است امروز امریکا در مارپیچ سقوط قرار دارد.

در پایان این مراسم مداح اهل بیت ابوذر بیوکافی به مداحی در وصف شهداء و اهل بیت پرداخت.

گفتنی است جلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان، 25 آذر در گرگان برگزار می شود.

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار